fbpx

Rzeczpospolita: “Lubię to” dezawuuje się coraz mocniej.

Rzeczpospolita przytacza na swoich stronach interesujące argumenty (między innymi za BBC), o tym jak działy marketingu wielu uznanych firm mocno przeceniają znaczenie ilości fanów na Facebooku.

I nie chodzi tu tylko o problem pomiaru konwersji – ten pojawia się także w przypadku reklam prasowych czy telewizyjnych.

Głównym problemem jest spore prawdopodobieństwo, że nawet ok 6% z 900 mln profili na FB może być fałszywa. O takich przypadkach wspomina BBC powołując się na konsultanta ds mediów społecznościowych. Zwrócił on uwagę na fakt, że w przypadku kampanii globalnych najwięcej lajków spływało od użytkowników z Egiptu oraz Filipin w wieku 13-17 lat. Owe konta zdążyły polubić nawet 5 tys profilów. Co więcej profile te wykazywały bogate doświadczenie zawodowe, co sprawiało, że Facebook chętnie wyświetlał im swoje reklamy.

Do tego dochodzą konta założone przez boty. A na końcu najzwyczajniej w świecie tzw “lewe” konta z fałszywymi danymi demograficznymi czy zawodowymi zakładane przez zwykłych ludzi: dla zabawy, dla realizacji niespełnionych ambicji, w końcu z frustracji. Jeden z takich przypadków opisywała Gazeta Wyborcza.

1 komentarz

  1. Mateusz 17-07-2012

Zostaw odpowiedź