fbpx

RzP i PWC: Cyfrowa prasa – jak feniks z popiołów

Pamiętacie książkę “Kult amatora. Jak internet niszczy kulturę” Andrew Keena? Jeśli nie – warto do niej zajrzeć i przekonać się jak szybko zdezaktualizowały się poglądy w niej zawarte.

Keen wyłożył w niej mnóstwo argumentów – wszystkie w imieniu klasycznych przemysłów kultury. Dziś słynny Andrew Keen miałby duży problem, żeby obronić tytułową tezę.

Za to problemu nie ma przemysł wydawniczy, który wespół z Keenem odtrąbił, że blogerzy i amatorskie serwisy informacyjne zniszczą prasę i wydawców. Badania PWC cytowane przez Rzeczpospolitą mówią coś zupełnie innego: Rynek prasy cyfrowej rośnie jak na drożdżach – średniorocznie o 65%. Rynek magazynów zaś o 76%.

 

Dziś coraz więcej badań (w tym cytowane za Rzeczpospolitą PWC) pokazują, że cyfrowy konsument dorósł i jest gotów płacić za wartościowe treści. To dobre informacje, nigdy wcześniej nie potrzebowaliśmy tak bardzo profesjonalnej prasy.

 

To także znakomite informacje dla reklamodawców – z prasą nadal opłaca się współpracować, nasze pieniądze nie idą w błoto. Trzeba tylko przypilnować, aby pasowały do nowego, cyfrowego formatu.

Zostaw odpowiedź