fbpx

Jakie są największe sklepy internetowe w Niemczech? Amazon wcale nie taki mocny

Według najnowszego raportu E-Commerce Market Germany 2018 zrealizowanego przez EHI Retail Institute rynek niemiecki ma zdecydowanego lidera.

Zanim przejdziemy do szczegółowych danych warto zajrzeć do raportu po garść ogólnych informacji o niemieckim rynku. Ten w ramach TOP 100 największych sklepów urósł rok do roku o ponad 11 procent do poziomu 30 miliardów euro. A warto pamiętać, że nie mówimy o całym rynku, jedynie jego największej części.

Z raportu wynika, że rynek niemiecki wciąż pozostaje stosunkowo rozdrobniony co jest korzystne dla konsumentów i lokalnego biznesu. Chociaż trzy topowe sklepy zagarnęły aż 43 procent całego rynku, to jest to sytuacja nie do pomyślenia w USA, czy w Polsce, gdzie jeden e-biznes posiada połowę całego rynku (odpowiednio Amazon i Allegro).

Jaka jest więc topowa trójka? Numerem jest Amazon, ale jego pozycja wcale nie jest tak mocna jak na innych rynkach i rodzimym w szczególności. Z obrotami na poziomie 8,8 miliarda euro Amazon zagarnia mniej niż 1/3 całego rynku. Mocny odpór daje mu szczególnie Grupa Otto z obrotami na poziomie 3 miliardów, a więc 10 procent całego rynku. Za Otto uplasowało się Zalando.

W pierwszej dziesiątce mamy także znane w Polsce: MediaMarkt, Lidl, Bonprix oraz Conrad. Pełne top 10 największych niemieckich sklepów wraz z obrotami wygląda następująco:

1. Amazon 8,8 miliarda euro

2. Otto 2,9 miliarda euro

3. Zalando 1,3 miliarda euro

4. Notebooksbilliger 752 mln euro

5. MediaMarkt 734 mln euro

6. Lidl 594 mln euro

7. Bonprix 591 mln euro

8. Cyberport 533 mln euro

9. Conrad 494 mln euro

10. Alternate 472 mln euro

Zostaw odpowiedź