Salesforce: połowa obrotów w e-commerce generuje mobile

Tak zaskakujące, ale nie szokujące doniesienia płyną do nas głównie z USA, gdzie Salesforce ma gro swoich klientów.

Według Shopping Index (dane za Q2 2018, dotyczą wyłącznie klientów firmy) prowadzonego przez Salesforce już 62 procent ruchu e-commerce pochodzi ze smartfonów. Liczba zamówień składanych za pomocą smartfonów rośnie gwałtownie – o ponad 40 procent rok do roku w pojedynczym kwartale, co oznacza, że w niedługim okresie możemy spodziewać się podwojenia tej wartości.

Wiele wskazuje na to, że o ile ruch ze smartfonów na stronach www osiągnął już maksymalne natężenie, gdyż dynamika wzrostu powoli stabilizuje się (17 procent rok do roku), o tyle coraz lepiej wychodzą m-klientom zakupy.

Dodatkowe potwierdzenie widać w statystykach klasycznych desktopów, które odpowiadają za 49 procent zamówień, podczas gdy rok temu było to 54 procenty. Podobnie traciły tablety – z 11 do 9 procent. Te ostatnie najwyraźniej najlepsze czasy mają już za sobą, i trudno się temu dziwić w erze 6 calowych smartfonów za 600zł.

Z ciekawostek zaobserwowanych przez Salesforce trzeba zauważyć, że blisko 70 procent wszystkich złożonych zamówień objętych było wysyłką gratis, zaś 15 procent wizyt na stronie rozpoczęło się od skorzystania z wyszukiwarki sklepu internetowego.

Zostaw odpowiedź