fbpx

Samsung prezentuje smartwatch z przytupem. W Apple zapanowała wesołość

Samsung w tym tygodniu ogłosił na konferencji tuż przed berlińskimi targami IFA 2013, że zdążył wyprodukować komputerozegarek na krótką chwilę przed Apple.

Napięcie budowane przez Koreańczyków wywołało wesołość w szeregach Apple’a. W geście zdumienia brwi musieli podnieśli także ludzie w Sony.

 

Chociaż Sony od roku sprzedaje tzw smartwatche, zaś Apple jest zajęte nowym iPhonem, to marketingowcy z Samsunga nie zasypywali gruszek w popiele.

 

Z premiery byle jakiego produktu, trzykrotnie droższego od zegarka Sony zrobili wydarzenie, o którym napisała cała światowa prasa – w szczególności praktycznie każdy amerykański opiniotwórczy dziennik i magazyn.

 

 

Ale w tle całej sprawy jest coś więcej niż przepychanki między popularnymi markami na kolejny gadżet. Jako bodaj jedyny zwrócił na to uwagę Business Insider, który wskazał gwałtownie kurczący się rynek smartfonów w Stanach Zjednoczonych.

 

Jak widać na powyższym wykresie – w 2012 roku załamanie sięgnęło blisko 10%, zaś 2013 jak na razie nie przyniósł poprawy. To dość szokujące dane w momencie, gdy widzimy boom na m-commerce i wydaje się, że smartfony muszą sprzedawać się jak świeże bułeczki.

 
Sztuczne pompowanie premiery nowego komputerozegarka nie jest więc dla Samsuga grą o honor a próbą ucieczki z kurczącego się rynku.

Zostaw odpowiedź