fbpx
google pixel RCS

Samsung wchodzi w RCS od Google – pora na SMS 2.0?

RCS to temat, który Google próbuje ożywić niczym Frankensteina od wielu lat, ale wygląda na to, że teraz może się udać. Co to oznacza dla e-marketingu?

Zacznijmy od tego, że ów standard ma umożliwiać przesyłanie wszelkich multimediów w ramach sieci GSM bez konieczności instalowania dodatkowych komunikatorów. Warto przypomnieć, że dzisiejszy SMS w wersji MMS pozwala na przesyłanie góra pojedynczych zdjęć.

Google dąży do tego, aby domyślny komunikator był dostępny w każdym systemie Android na każdym telefonie. W wielu przypadkach już jest, ale nie wykorzystuje się jego możliwości ze względu na opór operatorów sieci GSM, którzy nie chcą utracić kontroli nad obecnym standardem SMS.

Jakie korzyści z RCS może odnieść e-marketing? Przede wszystkim, nowe formy komunikacji z odbiorcami, do których dociera się po numerze telefonu. GIF, video, przekazy w wysokiej rozdzielczości, większa ilość treści – to wszystko jest możliwe dzięki RCS, który może wysyłać wiadomości na określony numer telefonu.

Na jakim etapie znajduje się rozwój RCS? Google do tej pory dreptał w miejscu próbując ustalić wspólny standard i zachęcić do współpracy operatorów ale wygląda na to, że zaczął od drugiej strony i teraz będzie parł razem z producentami telefonów aby RCS pojawił się w każdym telefonie z Androidem.

Google zaczął od swoich telefonów z serii Pixel, a teraz dołącza doń Samsung, jak na razie z flagowcem Galaxy S10 ale tylko w Kanadzie, gdzie udało się porozumieć z T-Mobile i Verizonem. Jedna jaskółka wiosny nie czyni, ale może to kamyk, który wywoła lawinę?

Zostaw odpowiedź