fbpx

Saturn idzie śladami Media Markt i tworzy stronę mobilną

Sklep sieciowy z branży RTV należący do Media-Saturn-Holding GmbH Saturn idzie w ślady swojego starszego brata Media Markt i ogłasza otwarcie mobilnej wersji swojej strony internetowej.

Media Markt przetarł na dobre szlak w maju, jak można się domyślać strona Saturna stanowi pewną formę wariacji całkiem dobrze zrobionej strony MM.

 

Strona Saturna wpisuje się w pewien ustalony już kanon mobilnych stron internetowych sklepów – stąd warto przyjrzeć się jej bliżej.

 

 

Saturn stawia na nawigację poprzez kategorie, stąd wyszukiwarka został ukryta w górnym pasku – z jednej strony symbol lupy jest oczywisty i pozwala zaoszczędzić mnóstwo miejsca, z drugiej jednak może w jakiś sposób limitować funkcjonalność strony.

 

 

Ciekawostką jest fakt, że Media Markt rozwiązało swoją stronę główną z goła inaczej i postawiło w centralnym miejscu wyszukiwarkę rezygnując z ikon kategorii. Być może odmienne strategie mają na celu przetestowanie różnych rozwiązań, które z czasem zostaną scalone.

 

Pierwszy dowód na to, że mamy do czynienia z bliźniaczymi stronami znajdziemy w listingu kategorii. Zarówno Saturn jak i MM wyglądają dokładnie tak samo – wystarczy podmienić logotyp.

 

 

Zaskoczenia nie ma także na stronie produktowej – w obu wypadkach mamy do czynienia z tą samą konstrukcją. Bardzo dobrą dodajmy – opcje “odbierz w markecie”, “zamów do domu” i “zamów telefonicznie” to esencja m-commerce. Zapożyczenia mile widziane.

 

 

Zostaw odpowiedź