fbpx

Segmentacja klientów według generacji: X, Y, Z oraz baby boomers

HostGator wykreował infografikę, która w świetny sposób pokazuje jak można segmentować posiadaną bazę klientów mając wiedzę na temat ich wieku. Sposobów na nabycie tej wiedzy jest wiele, chociażby sprawdzenie liczb z adresu e-mail klienta.

Co zrobić, gdy już takową wiedzą dysponujemy? Zerknąć w kanon socjologicznej wiedzy.

 

Po pierwsze, warto znać zakresy dat urodzin i przyporządkowane im generacje:
– baby boomers 1946 – 1964
– generacja X 1960 – 1980
– generacja Y 1980 – 1990
– generacja Z po 2000 roku

Po drugie, warto pokrótce omówić ciekawostki zawarte w infografice HostGator.

Jeśli prowadzicie sklep rowerowy warto rozważyć odważny atak marketingowy na generacje X i baby boomers. Generacje Y i Z o 1/3 mniej chętnie korzystają z rowerów i gier zespołowych na świeżym powietrzu.

W przypadku sprzedaży kamer internetowych i akcesoriów, idealny klient to generacja Z – aż 20% z jej przedstawicieli w USA zamieściło w sieci video o sobie.

 

Z drugiej strony, generacji Z zdecydowanie trudniej sprzedać klasyczną usługę telefoniczną, ponad 40% z nich posiada tylko mobilny internet i telefon komórkowy.

 

Łatwiej generacji Z sprzedać gry, ponieważ blisko co trzeci jej przedstawiciel nie potrafi odstawić ich na dłużej niż 24 godziny.

 

Ciekawostką jest popularność mediów w każdej z generacji. Okazuje się, że telewizja, radio i gazety zanotowały stosunkowo podobne wyniki. Największe różnice pojawiają się użytkowaniu internetu – najstarsze pokolenie zdecydowanie odstaje w tej materii.

 

Jeśli komuś jeszcze mało wiedzy, to zapraszam do przestudiowania poniższej infografiki.

Zostaw odpowiedź