fbpx

SEO: 26 najważniejszy czynników decydujących o pozycjonowaniu w Google

Portal Seroundtable opublikował wyniki badania wśród blisko 1600 specjalistów ds. SEO na całym świecie.

To interesujące badanie, które… trudno w jakikolwiek miarodajny sposób ocenić, gdyż informuje jedynie o tym, co się komu wydaje. W każdym razie – warto je omówić, aby wiedzieć, w co grają inni. I grać tak samo – a może zupełnie inaczej?

Zdecydowanie najwięcej punktów zebrał czynnik, który mówi o trafności treści w stosunku do tytułu strony. Sprawa jest prosta – Google odpowiada na zapytania użytkowników głównie korzystając z tytułów stron. Jeśli treść strony pokrywa się z tytułem, to lądujemy w wynikach wyszukiwania wysoko. A więc wniosek jest oczywisty – trzeba tworzyć użyteczną treść.

Ale jak odróżnić treść użyteczną od takiej, jaką oczekują użytkownicy? Wiemy doskonale że czasami te dwa zagadnienia nie pokrywają się. To czego dowiadują się użytkownicy nie zawsze jest tym, co chcą przyjąć do wiadomości. Stąd duża część stron może cieszyć się mimo wszystko wysokim poziomem odrzuceń ze strony użytkowników.

Drugim najważniejszym czynnikiem (bo już nie pierwszym) pozostaje jakość linków przychodzących. Temat nie wymaga rozwinięcia. W końcu numer trzy to używanie w treści strony właściwych fraz i słów kluczowych. Numer cztery to jakość samej domeny – jej historia, długość życia, autorytet i zaufanie, jakie przypisuje jej Google.

Dopiero na 5. miejscu znalazło się usability stron mobilnych, zaś na szóstym mamy powrót do klasycznego pozycjonowania, czyli to jak bardzo trafnie potrafimy zatytułować stronę w stosunku do fraz kluczowych wpisywanych przez użytkowników.

Ciąg dalszy poniżej.

czynniki seo pozycjonowanie w google

czynniki seo pozycjonowanie w google

Zostaw odpowiedź