fbpx

SEO w Polsce – infografika

Positionly zaprezentowało infografikę, w której zestawia ze sobą kilka faktów dotyczących polskiego rynku pozycjonowania, czy też optymalizowania stron pod wyszukiwarki internetowe. Większym sensem byłoby jednak stwierdzenie: pozycjonowanie i optymalizowanie pod kątem wyszukiwarki Google.

W 2013 roku udział Google w polskim rynku wyszukiwarek wyniósł 97.3%, podczas gdy na świecie przekroczył 71%.

 

PPC jest w dalszym ciągu najpopularniejszą formą wydawania gotówki z budżetu marketingowego – średnio zjada 31% całych wydatków reklamowych w polskich firmach. Zarówno pozycjonowanie/optymalizacja jak i e-mail marketing zostały sklasyfikowane na drugiej pozycji – po 18%.

 

Spadają nakłady na kampanie banerowe – teraz pochłaniają już tylko 13% budżetu. Gonią je social media z wynikiem 11%. Na ruch mobilny w Polsce przeznacza się raptem 3% budżetów. Ale warto mieć świadomość, że nie zawsze prawidłowo można owe wydatki policzyć. Zazwyczaj mobile może mieścić się w PPC lub optymalizacji. Nie sądzę, aby koszt przygotowania responsywnej wiadomości e-mail był wydzielany z kosztów na e-mail marketing. O mobile powinniśmy raczej myśleć, jako o elemencie bezszwowego marketingu, swobodnie operującego między różnymi kanałami.

 

Na koniec cele marketingowe w polskim SEO:

  • pozyskiwanie ruchu 34%
  • sprzedaż bezpośrednia 27%
  • pozyskiwanie leadów sprzedażowych 26%
  • zwiększenie widoczności marki 13%

 

Zostaw odpowiedź