fbpx

Sezon przejęć w pełni. Trwa walka o pozycję lidera na rynku internetowej w Polsce

Grupa Wirtualna Polska poinformowała o przejęciu serwisu sportowefakty.pl. To kolejna “zdobycz”, jaka w ostatnim czasie stała się własnością pretendenta do numeru 1 w polskim internecie. Ale dotychczasowy lider w tym wyścigu – Onet wcale nie odpuszcza. Stawka jest wysoka. Obie grupy chcą nazywać się prymusem na rynku internetowej reklamy w Polsce.

SportoweFakty.pl to jeden z najbardziej opiniotwórczych, dynamicznie rozwijających się serwisów internetowych, specjalizujący się w takich dyscyplinach jak żużel, koszykówka, piłka ręczna, siatkówka i tenis.

W strategii stawiamy na treści angażujące, wiążące czytelnika z witryną i niedostępne na stronach mainstreamowych, ogólnopolskich mediów. Wzmacniamy naszą pozycję w segmencie informacji sportowych i rozbudowujemy redakcję. Mając trzy silne marki: WP Sport, Sportfan.pl oraz SportoweFakty.pl możemy lepiej adresować potrzeby rynku, przykładając większą wagę do pożądanych przez użytkowników unikatowych treści lokalnych

powiedział Jacek Świderski, Prezes Zarządu Grupy Wirtualna Polska.

Wybór inwestora był nieprzypadkowy. Nowa, dynamiczna grupa medialna, z jasną strategią rozwoju w obszarze kontentu. Co ważne, nowi partnerzy rozumieją specyfikę serwisu, a nasz zespół będzie dalej miał wpływ na kierunek jego rozwoju

mówi Dariusz Górzny, założyciel i dotychczasowy właściciel serwisu.

SportoweFakty.pl odwiedza miesięcznie ponad 570 tysięcy realnych użytkowników. W marcu br. serwis zanotował 35,4 miliona odsłon krajowych ogółem. Liczba odsłon mobilnych wyniosła niemal 7,2 miliona.

Przypomijmy, że w listopadzie ubiegłego roku grupa Wirtualna Polska wzbogaciła się o serwis dobreprogramy.pl, ktory dociera do 7 mln unikalnych użytkowników (pisalismy o tym tutaj).

Nie próżnuje również Grupa Onet, która w minionym czasie stała się właścicielem Skąpca i Opineo (więcej informacji na ten temat znajdziecie w tym wpisie).

Nie ulega wątpliwości, że to kolejna odsłona swoistego wyścigu zbrojeń pomiędzy Onetem a Wirtualną Polską o prymat w polskiej sieci. Ostatnie wyniki Megapanelu, jak na złość, nie potwierdzają zapowiadanego po fuzji Wirtualnej Polski i o2 prymatu tej grupy nad Onetem. Ten drugi ma bowiem  15,11 mln użytkowników, podczas gdy pretendent do tronu – 14,68 mln. Marcowe dane nie uwzględniają jedak połączenia grupy WP z dobrymiprogramami. Dopiero za kilka miesiecy poznamy liczby, które wskażą aktualnego faworyta po koronę. Oczywiście pod warunkiem,że do tego czasu któryś z gigantów po raz kolejny nie wyłoży pieniędzy na stół i nie kupi kolejnego serwisu…

1 komentarz

  1. Grzegorz 07-06-2014

Zostaw odpowiedź