fbpx

Showrooming rośnie w siłę, przoduje w USA

Według wyników badań zawartych w raporcie JiWire’s Mobile Audience Insights w USA odnotowano rok do roku wzrost częstotliwości używania smartfonu do celów showroomingowych o 25%.

Amerykanie najchętniej korzystają ze smartfonów w sklepach z odzieżą (28%), w lokalnych marketach (18%), w sklepach specjalistycznych (12%) oraz w sklepach RTV (9%).

Ogółem, już blisko co trzeci Amerykanin wyposażony w smartfona korzysta z niego podczas wizyt w sklepach. Co 5. nie może powstrzymać się przed surfowaniem w sieci w restauracji i kafejce. Ciekawostką jest że 2% robi to nawet w kościele!

 

 

Przejdźmy jednak do istoty showroomingu. Z badania wynika, że 59% osób porównuje ceny i produkty, 48% szuka kuponów zniżkowych, 47% interesuje się recenzjami produktów. Zaś szokująca liczba 23% kupuje w online smartfonem będąc jeszcze w sklepie!

 

 

Na pocieszenie warto przytoczyć jeszcze jedną grafikę z badania, z której wynika, że z 60% osób, które smartfonują w sklepie blisko 2/3 (czyli 40% ogółu) ostatecznie zostawiają gotówkę na miejscu.

 

 

Urok możliwości wyniesienia nowego cacka prosto ze sklepu oraz reguła konsekwencji (gdy już dotrzemy do sklepu, szkoda robić to na marne) robią swoje. Wystarczy zerknąć jak znacząco spada ilość zakupów w sklepie stacjonarnym, gdy przeprowadza się rozpoznanie zakupowe w miejscu innym niż sam sklep.

 

Zostaw odpowiedź