fbpx

Sieci handlowe w Internecie

Admonit zaprezentował interesujące dane o sieciach handlowych dotyczące korelacji pomiędzy wydatkami reklamowymi na media tradycyjne oraz internetowe a publikacjami o danej marce. Ale to nie wszystko.

Z raportu Admonit możemy dowiedzieć się nawet o tym, która marka i jak często pojawiła się we wzmiankach o grillowaniu.

 

 

Najlepszą relację publikacji do wydatków reklamowych osiągnęła Biedronka oraz co zaskakujące – Carrefour, który mimo wydatków na poziomie Piotra i Pawła cieszył się popularnością większą od Żabki. Ta z kolei wydała dobre pięć razy więcej od Francuzów. Nieźle poszło też Auchan. Tragicznie za to Lidlowi, który wydał tyle co Biedronka a osiągnął o dobre 20% mniej.

 

 

W najważniejszej dla sieci handlowych kwestii, czyli rozpowszechniania informacji o promocjach i wyprzedażach dominuje po raz kolejny Biedronka, wskazana przez 39% respondentów. Drugie Tesco wskazało 21%, zaś Lidl był dopiero trzeci z wynikiem 16%.

 

 

Na koniec ciekawostka: grilowanie i marki. Tutaj znowu największą popularność odnotowała Biedronka, ale z niewielką stratą drugi był Lidl. Trzecie Tesco straciło tylko 1 procent. Jak widać, warto dokładnie mierzyć wydatki reklamowe, bo wydanie dużych pieniędzy nie jest gwarancją skuteczności: ani w Internecie, ani w telewizji.

 

 

Zostaw odpowiedź