fbpx

Sierpień 2016: Google i Facebook lekko w dół

Już jest – wrześniowy raport Gemiusa, w którym możemy zapoznać się z sierpniowymi statystykami największych stron www w polskim Internecie.

A w nim odnotowano delikatny, wakacyjny spadek (raptem o 1-2 procenty względem lipca, ale jednak) zasięgu zarówno Google’a, jak i Facebooka. Odpowiednio numer jeden i dwa w zestawieniu odnotowały zasięg na poziomie: blisko 95 oraz blisko 84.5 procenta. Miesiąc temu było to odpowiednio: 95,1 oraz 85,6 procent. Marginalne zmiany dotknęły zasięg YouTube’a , czyli ostatniego gracza z wielkiej trójki polskiego Internetu.

total-sierpien-2016
Poza tym, polski Internet zapadł w głęboki letni sen, ponieważ od miejsc jeden do piętnaście nie zanotowaliśmy żadnych roszad! Z kolei miejsca 16-20 dotknęło sporo zmian. Aktualnie numerem 16. jest filmweb.pl, który zamienił się z tvn24.pl (teraz nr 17.). Znaczący awans zaliczył poradnikzdrowie.pl (z 20. na 18.), zaś z pierwszej dwudziestki wypadł portal naszemiasto.pl, a w jego miejsce odnotowujemy otomoto.pl (19.). Ostatnią pozycję okupuje fakt.pl, który miesiąc temu był 18. z zasięgiem 24.3 procent (teraz to 23.7 procent).

desktop-sierpien-2016

Jak się okazuje, zarówno Google jak i Facebook sporo stracili na platformie desktop (podobnie jak YouTube) – a więc okres wakacyjny w pełni. Jednym z niewielu portali, który w desktopie zyskał w sierpniu 2016 jest, co mocno zaskakujące, Allegro.pl. Być może ma to związek z nadchodzącym rokiem szkolnym. Drugim portalem, ale już w drugiej dziesiątce, który może pochwalić się wzrostem jest Ceneo.pl. Jak widać, apetyty Polaków na zakupy w Internecie wracają już powoli w sierpniu – warto mieć te dane na uwadze!

mobile-sierpien-2016

 

Liczebność próby: N=114 082. Grupa objęta badaniem 7-75 lat. Do badania wykorzystano dane o strukturze internautów pochodzące z badania NetTrack Millward Brown z I kwartału 2016r. i badania Maluchy z 2015r.

Polskie Badania Internetu Sp. z o.o. (PBI)
Firma tworzona przez czołowych wydawców w Polsce, właścicieli największych krajowych witryn internetowych: Agora S.A., Onet.pl S.A., Interia.pl sp. z o.o., Wirtualna Polska S.A., GG Network S. A., Murator S.A., Polskapresse Sp. z o.o., Ringier Axel Springer Polska Sp. z o.o. oraz Redefine Sp. z o.o. – w celu stworzenia standardu badań internetu w Polsce.
PBI promuje wiarygodne i rzetelne badania polskiego internetu, jako nieodzowne narzędzia dla podmiotów korzystających z reklamy on-line. Misją PBI jest przyczynienie się do rozwoju polskiego internetu, jako medium zbadanego i tym samym wiarygodnego dla reklamodawców, agencji reklamowych inwestorów oraz firm, których działalność jest związana z internetem.

Gemius
Gemius to polska firma, która doradza przedsiębiorcom, jak wykorzystywać internet w biznesie. Od 15 lat bada internautów pod kątem korzystania z mediów cyfrowych, tworząc w ten sposób unikalny socjodemograficzny profil e-konsumentów. Mierzy oglądalność stron www i aplikacji, a także materiałów audio i wideo z poszczególnych źródeł ruchu, tj. komputerów, tabletów i smartfonów. Gemius działa w 37 krajach w Europie, Afryce Północnej i na Bliskim Wschodzie (region EMEA), a w 17 z nich posiada oddziały. Jego klientami są reklamodawcy, wydawcy, domy mediowe, agencje reklamowe i firmy z sektora e-commerce. Prowadzone przez firmę badania

1 komentarz

  1. Piotr 14-09-2016

Zostaw odpowiedź