fbpx

Skąpiec: Jakie telefony komórkowe kupują Polacy?

Liczymy każdy grosz i staramy się wybierać jak najtańsze aparaty? Czy może dużo bardziej od ceny interesują nas określone funkcje produktu? A może jesteśmy przywiązani do jednej, konkretnej marki?

Na te pytania odpowiedź przynosi lektura najnowszego numeru raportu Skąpca. Okazuje się, że najpopularniejszym kryterium branym pod uwagę przy kupnie telefonu komórkowego niezmiennie od lat pozostaje producent.

Zapytania dotyczące marki stanowiły aż 28,99% wszystkich wyszukiwań. Kolejnymi w rankingu popularności cechami telefonu były: jego rodzaj (20,6%) i wielkość ekranu (11,75%). Ważny dla użytkowników serwisu Skąpiec.pl okazał się również wbudowany aparat cyfrowy, o którego parametry zapytało 9,05% z nich.

Producent

W 2013 roku największym zainteresowaniem cieszyły się bezapelacyjnie telefony marki Samsung – informacji o nich wyszukiwała ponad ¼ (czyli 26,51%) użytkowników serwisu Skąpiec.pl. Na miejscu drugim uplasowała się fińska Nokia z wynikiem na poziomie 19,69%. Trzecie miejsce przypadło japońskiemu Sony z rezultatem 10,07%. Niedaleko za nim w rankingu znalazły się LG (9,83%) i HTC (8,6%).

Znacznie mniejszą popularnością cieszyły się zaś aparaty takich firm jak Sony Ericsson (3,73%), Apple (2,65%) czy Alcatel (2,3%). Listę zamyka natomiast chiński koncern Huawei – produkowane przez niego telefony zainteresowały zaledwie 1,92% użytkowników.

Rodzaj

Prawie 32% użytkowników porównywarki decydowało się wybrać jako rodzaj telefonu smartphone, zaś 27% – telefon dotykowy. W grupie poszukujących idealnego modelu poprzez porównywarkę znaleźli się również zwolennicy telefonów tradycyjnych – taką opcję wybierało 12,18% z nich. Modeli z klapką poszukiwało prawie 11 procent internautów. Za rodzajem dedykowanym seniorom rozglądało się 7% potencjalnych kupujących. Slider (czyli telefon wysuwany) zainteresował 3,03% poszukujących idealnego

telefonu, zaś klawiatura QWERTY – 5,13%. Połączenie telefonu dotykowego z klawiaturą QWERTY zwróciło uwagę 2,21% użytkowników, zaś model dodatkowo wzmocniony – 1,11%.

Ekran

Łatwo zauważyć, że większość spośród użytkowników wybierających filtr „Ekran”, decydowała się na stosunkowo duże ekrany, od 4 do nawet 5,3 cali. Podobną, 13-procentową popularność, zyskała opcja 4,3” oraz 4”. Ponad 10 procent zainteresowania wzbudziła wielkość 4,7”.

Zaraz za nią uplasowały się ekrany o wielkości 5 cali (9,67%), 4,5” (6,11%) oraz 4,6” (4,62%). Pozostałe rozmiary zyskały uwagę internautów na poziomie kilku procent, osiągając kolejno: 4,8” – 4,22%, 5,3” – 3,66% oraz 4,2 cala – 3,18%. Ponad 30 procent potencjalnych kupujących nie determinowała swojego wyboru wielkością ekranu, zaznaczając tym samym opcję „Pozostałe”.

Zostaw odpowiedź