fbpx

Skuteczne konwersje: jakie dni i godziny są najlepsze?

Odpowiedź na tytułowe pytanie próbował odnaleźć RTB House, agencja reklamowa, która specjalizuje się w reklamie typu Real-Time Bidding. Korzystając ze swojego zaplecza technologicznego RTB House postanowił pokazać jak kształtują się statystyki kliknięć reklamowych w poszczególnych dniach tygodnia.

A jeśli komuś dni to za mało, to mamy nawet godziny.

 

Wnioski zaprezentowane na infografice RTB House powstały podczas analizy 450 kampanii reklamowych, realizowanych naturalnie w modelu Real-Time Bidding, wyłącznie w miesiącu lutym roku 2014. Trudno jednoznacznie stwierdzić, że są reprezentatywne dla całego rynku reklamowego czy też można z nich wnioskować o rozkładzie kliknięć i konwersji podczas całego roku.

 

Tak czy inaczej, warto sprawdzić czy wnioski jakie przytacza RTB House nie pomogą nam odrobinę zoptymalizować dotychczas prowadzonych działań reklamowych. Nie myli się tylko ten, kto nic nie robi. Sprawdźmy więc, w którą stronę warto spróbować pójść.

 

Jeśli poszukujemy większej skuteczności CTR to warto zintensyfikować ilość wyświetlanych reklam w weekend. Okazuje się, że sobota i niedziela to dwa dni, kiedy to CTR osiąga najlepsze rezultaty – o kilka setnych większe niż na przykład w poniedziałek oraz piątek. Szczególnie chętnie Polacy klikają w banery w weekendowe popołudnia ok godziny 16-17.

 

Rozkład godzinowy CTR wskazuje, że najlepiej reklamy wyświetlać między 19 a 22, kiedy to współczynnik nie spada poniżej 0.38%, zaś w szczycie około 20.00 wskazuje okrągłe 0.40%.

 

Jeśli chodzi o zakupy to najlepszym dniem jest poniedziałek, zaś zdecydowanie najgorszym sobota. Różnica sięga blisko 5%, co jest wartością potężną i trudno pomijalną. Godzinowy rozkład zakupów skupia się wokół godzin porannych: 9-10 oraz popołudniowo-wieczornych: 17-20. Co ciekawe, w skuteczność konwersji w ciągu dnia jest znacząco wyższa niż po godzinie 21.

 

Zostaw odpowiedź