fbpx

Skuteczność działań na facebooku – Case Study Level77

Sklep internetowy LEVEL77.PL należący do spółki VIWA Entertainment ostatnimi czasy ma kilka powodów do radości. Pierwszy, związany jest ze zmianą layout strony internetowej sklepu.

Kosztowało to nas wiele wysiłku, ale doskonale wiemy, że praca, którą włożyliśmy w zmianę wyglądu strony, to nic w porównaniu z ułatwieniami, które wprowadziliśmy właśnie dla naszych klientów – mówi Paweł Krzemiński Store Manager. Nowy layout wzorowany jest na niezwykle popularnym amerykańskim sklepie fab.com. Wprowadzone zmiany umożliwiają łatwiejsze i szybsze szukanie produktów. Pojawiają się bardziej przejrzyste kategorie.

Druga sprawa, która wprowadza ekipę z LEVEL77.PL w dobre nastroje to kolejny ranking przygotowany przez Firme SmartNet Research & Solutions, która stworzyła i rozwija usługę Sotrender polegającą na przygotowaniu rankingu najpopularniejszych fan-page na Facebooku opisujący działania ich administratorów w styczniu 2013 r. Po raz kolejny fan-page LEVEL77.PL został uwzględniony jako jeden z najlepszych.

Oczywiście nie byłoby to możliwe gdyby nie zaangażowanie naszych fanów. To oni odgrywają tu kluczową rolę – mówi Paweł Krzemiński odpowiadający m.in. za prowadzenie facebooka.

Najlepsze wyniki Level77 odnotował w dwóch najważniejszych kategoriach:

  • W kategorii zaangażowania z wynikiem 30% (w liczbach bezwzględnych 13087) zaangażowanych fanów w stosunku do całkowitej ilości fanów fanpage Level77 plasuje się na 12 miejscu i wyprzedza m.in. portal złotewyprzedaże.pl 4% (w liczbach bezwzględnych 9 922), który ma znacznie niższy procent angażowania się fanów. Tuż przed nami uplasował się empik.com (4% w liczbach bezwzględnych 13 771), który ma również dużo niższy procent zaangażowanych fanów jednak ze względu na większą ilość ogólnej liczby fanów zajmuje lepsze miejsce.

  • Największe fan-page pod względem całkowitej liczby fanów takie jak Allegro.pl czy Empik.com oddają pola Level77 pod względem interaktywności. W tej kategorii sklep zajmuje 8 miejsce z wynikiem 2 125 wszelkiej miesięcznej aktywności związanej z fan-page. Co to oznacza w praktyce? Jest to każdy pojedynczy like, każdy share czy komentarz pod postem czy obrazkiem, czy komentarzem. Odnotowywana jest każda aktywność fana. Każda reakcja.

Level77 pojawia się w raportach Sotrender regularnie. Oznacza to, że sposób administrowania ich fan-page jest przemyślany i skuteczny. Często w rankingu pojawiają się nowe sklepy. Jednak już w kolejnym badaniu okazuje się, że nie potrafiły trzymać swojej pozycji.

Powstaje pytanie jak skutecznie administrować swój fan-page? Jest kilka podstawowych zasad, których warto się trzymać.

Z kim rozmawiam?

Jeden z najważniejszych i podstawowych elementów skutecznego administrowania fan-page jest prawidłowe określenie grupy do, której chcemy kierować nasze komunikaty. Bardzo trudno będzie nam wygenerować jakiekolwiek zaangażowanie jeśli będziemy kierować na przykład nasz fan content do osób, które oczekują poważnych treści.

Jak rozmawiam.

Kolejna zasadę można określić jako Kantowską. Traktuj innych tak, jak sam byś chciał być traktowany. Nie wyjątku od tej zasady również na polu działan facebookowych. Jeśli tylko któryś z fanów poczuje pogardę, fałsz czy styczność rozpęta się piekło. W tym miejscu należy podkreślić, że w przypadku kryzysu w żadnym wypadku nie należy kasować i usuwać postów (wypowiedzi).

Po pierwsze interakcja.

Być może to truizm, ale jest wiele fan-page, które się do tego nie stosują. Podstawą dobrego zaangażowania fanów jest stworzenie z nimi prawdziwej relacji, więzi. Fani muszą wiedzieć i czuć, że jeśli napiszą, skomentują, dadzą lika czy share to takie ich zachowanie spotka się z reakcją administratora. Media społecznościowe to rozmowa. Nie można zatem pozostawiać komentarzy bez odpowiedzi. Nawet jeśli są złośliwe, nieprzyjemne. Musimy umieć rozmawiać również w trudnych warunkach.

Zostaw odpowiedź