fbpx

Skuteczność e-mail marketingu: jak ją poprawić?

Splio zaprezentowało prostą infografikę na znany temat, który wciąż nie przestaje dręczyć każdego marketingowca w dowolnym sklepie internetowym. Jak poprawić skuteczność e-mail marketingu?

Profesjonalnych porad jest wiele, ale trzeba za nie słono zapłacić. Zobaczmy co możemy dostać za darmo – odświeżenie wiedzy z pewnością nie zaszkodzi.

 

Jakie są podstawy zwiększania skutecznosci e-mail marketingu? Splio skupiło się w swojej infografice niestety tylko na jednym elemencie, ale rzeczywiście niedocenianym – chodzi tu o jakość bazy danych.

 

Po pierwsze, zarządzaj twardymi i miękkimi zwrotkami. Sprawa nie jest błaha i szczególnie bolesna może okazać się dla firm, które z wygody założyły adresy no-reply. Jeśli nie zaglądają do tego typu skrzynek, a z zasady po to je tworzą to automatycznie obniżają swoją wartość w oczach dostawców poczty internetowej.

 

Czym są owe zwrotki? To odbicia serwerów od dostawców skrzynek pocztowych – otrzymacie automatyczną odpowiedź z informacją, że wiadomości nie doręczono zwyczajnie skasujcie z listingu adres, na który wysłaliście maila.

 

Po drugie, wyraźnie oznacz możliwość zrezygnowania z subskrypcji. To ważna sprawa, żeby maksymalnie ułatwiać wypisanie się z newslettera. Najlepiej umieścić porządnie oznaczony link, po kliknięciu w który automatycznie adres e-mailowy zostanie wypisany.

 

Nie wszyscy mają tyle szacunku dla swoich klientów. Podam tu przykład jednego z większych sklepów internetowych w Polsce, który regularnie ląduje w mojej prywatnej poczcie jako niechciany z prostego powodu: nie ma w nim linka wypisującego z newslettera.

 

“Mamy nadzieję, że cieszą Państwa przesyłane informacje. Gdyby jednak chcieli Państwo zrezygnować z otrzymywania naszych listów lub jeśli list ten dotarł do Państwa przez pomyłkę, prosimy wejść na stronę Twoje Konto i wypisać się z listy adresowej samodzielnie lub odesłać ten list z tematem “wypisz”, używając funkcji “odpowiedz/reply”.”

 

Nie znam osoby tak zdesperowanej, aby chciała zalogować się na swoje konto w celu rezygnacji z newslettera. Odpowiedź na list to także sprytna metoda ograniczająca liczbę wypisów.

 

Po trzecie, reszta cennych wskazówek poniżej.

Zostaw odpowiedź