fbpx

Słuchamy muzyki w Internecie, ale nie chcemy za nią płacić

Jak potwierdzają badania OMD, internauci chętnie słuchają muzyki w sieci jednak niekoniecznie chcą za nią płacić. Dział Badań domu mediowego OMD przeprowadził badanie na temat korzystania z multimediów za pośrednictwem Internetu.

Z przeprowadzonych badań wynika, że prawie 80% badanych słucha muzyki za pośrednictwem Internetu, 62% ogląda video, a połowa ankietowanych przyznaje, że wykorzystuje Internet do grania.


Respondenci ochoczo oglądają video i słuchają muzyki w Internecie, jednak aż 57% z nich nie chce płacić za wykorzystywane multimedia. Co ciekawe jedynie 28% osób kiedykolwiek w swoim życiu dokonało opłaty za muzykę lub video w sieci. 15% badanych chętnie zapłaci pieniądze, tylko dlatego by nie oglądać przymusowych reklam.

 

Wyniki badania wskazują, że dla respondentów najatrakcyjniejszą formą zakupu muzyki jest ściągnięcie pliku z utworem (63%). Tylko co dziesiąta osoba chciałaby kupić muzykę w formie płatnego streamu, otrzymując możliwość odsłuchania utworu. Internauci zakupione multimedia wolą kolekcjonować na swoim dysku niż mieć dostęp online do plików.

 

Tagi:

Zostaw odpowiedź