fbpx

Smartfony vs tablety – jak kupujemy za ich pomocą?

Chociaż chcemy wierzyć i wierzymy, że to my kierujemy technologią, to bez dwóch zdań także ona narzuca nam swoje ograniczenia. Intuicyjnie czuje to wielu z nas, ale dla pewności sprawą zajął się instytut badawczy Nielsen.

Jak na porządną firmę przystało Nielsen szarpnął się na miłą dla oka infografikę, z której wynika, że tablet i smartfon to dwa różne gatunki technologiczne.

 

To co niektórzy dotychczas czuli podskórnie i przebąkiwali, że zestawianie tabletu i smartfona we wspólnej tabelce “mobile” jest niepoważne staje się powoli faktem. Badania Nielsena pokazują, że w kwestii zachowań zakupowych, profile użytkowników tabletu i smartfona to ogień i woda.

 

Zacznijmy od kategorii poszukiwania sklepu. 84% tabletowców szuka okolicznego sklepu tylko w domu. Tak samo czyni jedyni 24% smartfonowców, którzy dla odmiany poza domem czynią tak w 76%.

 

Niemniej podobnie wygląda temat sprawdzania cen. Użytkownicy smartfonów w 66% wypadków sprawdzają je poza domem, zaś użytkownicy tabletów w 88% robią to wyłącznie w domu.

 

Skoro było sprawdzanie cen, to pora zacząć sprawdzać same produkty. Aż 93% tableciarzy czyni to w domu. I jest to całkiem ładny punkt zborny do zachowań smartfoniarzy, bo ci czynią tak w 63% wypadków. Nie sposób jednak zapomnieć, że w pozostałych 36% (to nie błąd, proszę zerknąć na infografikę) wolą zgłębiać wiedzę produktową poza domem.

 

Przejdźmy do szczegółów zgłębiania wiedzy, czyli czytania recenzji zakupowych. Ponownie 93% użytkowników tabletów czyni to wyłącznie w domu, podczas gdy 37% użytkowników smartfonów robi wręcz przeciwnie.

 

Jeśli poszukiwalibyśmy wspólnych zachowań w profilu obu użytkowników to trzeba wymienić pisanie recenzji zakupowych (92% tablety, 86% smartfony) oraz używanie social media do opiewania swoich zakupów (87% tablety, 71% smartfony).

 

Zostaw odpowiedź