fbpx

SMS + kobieta = zakupy

Ten kontrowersyjny tytuł to wnioski z badania „Komunikacja SMS”, jakie zostały przesłane do naszej redakcji kilka tygodni temu. Badania czekały na swój czas i wygląda na to, że trudno o lepszy moment niż ten, gdy jesteśmy w trakcie realizacji strategii sprzedażowej w najważniejszym miesiącu w roku.

Jeśli sprzedajecie asortyment skierowany do kobiet – warto rozważyć „sms marketing”.

 

 

Komunikacja SMS to raport z badania, jakie co roku przeprowadza SerwerSMS.pl, dostawca marketingowych usług bazujących na SMSach. Wyniki są ciekawe, bo podpowiadają jak dotrzeć do bardzo wdzięcznej grupy odbiorców – kobiet, które lubią wydawać więcej od mężczyzn i często posiadają smartfona z dostępem do Internetu.

 

Z raportu wynika, że w Polsce 67% kobiet codziennie wysyła SMS-y, a 16% robi to kilka razy w tygodniu. Średnio co trzecia Polka wysyła powyżej 50 SMS-ów tygodniowo. Ponadto więcej niż 21% ankietowanych pań posiada smartfona, a blisko połowa w ostatnich 12 miesiącach zainstalowała aplikację mobilną.

 

„Polki SMS-ują na potęgę, 81% informowało za pomocą SMS-a o ważnych wydarzeniach ze swojego życia. W czasach dynamicznego rozwoju aplikacji mobilnych, panie wykazują przywiązanie do komunikacji SMS, którą wybrało 73% ankietowanych. Co trzecia Polka chciałaby otrzymywać SMS-em informacje od instytucji publicznych. SMS-y wysyłane przez urzędy miejskie są w Polsce coraz popularniejsze. Znalazły zastosowanie np. w Tychach, gdzie od 4 lat działa system informujący o wydarzeniach w mieście. Z badania Komunikacja SMS w Polsce wynika, że ponad 25% badanych Polek korzystało już z SMS-ów Premium. Mają one wiele zastosowań w biznesie i reklamie w tym m.in. za ich pośrednictwem można wspierać organizacje charytatywne. Tego typu aktywność potwierdziło zdecydowanie więcej kobiet niż mężczyzn, (odpowiednio 63,7% do 45,5%)” – komentuje Tomasz Szymanowski, rzecznik prasowy SerwerSMS.pl

 

To nie koniec ciekawych informacji, bo ponad 40% kobiet jest zainteresowanych otrzymywaniem SMS-ów o promocjach i rabatach, zaś aż 80% ankietowanych Polek twierdzi, że SMS Premium z informacją o promocji zachęciłby je do zakupów. Które branże powinny zainteresować się tego typu reklamą? Te, które sprzedają: artykuły dziecięce, kosmetyki oraz sprzęt elektroniczny.

 

2 komentarze

  1. Pani Nowakowa 05-12-2014
  2. Pamela 05-12-2014

Zostaw odpowiedź