fbpx

SMSy w komunikacji konsumentów z instytucjami

Dzisiaj zajrzymy do raportu „Komunikacja SMS w Polsce 2015” i zapoznamy się z opiniami konsumentów na temat marketingu SMS-owego.

Zacznijmy od tego, że badanie „Komunikacja SMS w Polsce 2015” zostało przeprowadzone metodą CAWI, za pomocą ankiety internetowej zamieszczonej w dedykowanym serwisie internetowym. W badaniu wzięło udział 3948 respondentów.

W kwestiach porządkowych należy przywołać kilka podstawowych faktów na temat używania przez Polaków tej formy komunikacji:

  • ponad 97 procent Polaków korzysta z SMS-ów, ponad 73 procent korzysta codziennie
  • ponad 71 procent Polaków korzysta z MMS, blisko 15 procent korzysta codziennie
  • ponad 74 procent Polaków posiada smartfon
  • SMS-y cenione są przez Polaków za prostotę, łatwy dostęp, szybkość i uniwersalność
  • najczęściej korzystamy z SMS-ów podczas podróży, leżąc w łóżku, stojąc w kolejce i robiąc zakupy
  • najczęściej SMS-ami informujemy o spotkaniu i sprawach bieżących

Po tym krótkim wstępie pora na przejście do tytułowej komunikacji z instytucjami. Otóż istotną informacją jest to, że respondenci uważają SMS-y za przydatna formę komunikacji nie tylko z bliskimi, ale także z instytucjami i firmami, szczególnie gdy chodzi o zautomatyzowaną formę. Jak widać na poniższym wykresie, przydatne zdaniem badanych formy to przypomnienia o wizytach, fakturach, ale także informacje o aktywacji usługi, czy, co ważne dla handlu internetowego – informacje o statusie realizacji przesyłki.

sms1

Co absolutnie zaskakujące, już 2/3 Polaków korzysta z SMS-ów premium, czyli wiadomości tekstowych o podwyższonej opłacie. Chociaż większość z owych dwóch trzecich tylko kilka razy w roku z racji uczestnictwa w akcjach charytatywnych. Przy czym ponad 8 procent nie jest świadoma tego, że korzysta z tej usługi – to alarmująca informacja.

sms2

 

Zdecydowanie gorzej jest, gdy przychodzi do komunikacji SMS-owej z instytucjami publicznymi – z takiej formy korzysta tylko 1/3 badanych. Co ciekawe, respondenci są żywo zainteresowani tego typu komunikacją ze urzędami, niestety, to uczucie nie jest do końca odwzajemnione.

sms3

Zostaw odpowiedź