fbpx

Snapchat rozpozna produkt ze zdjęcia i poda cenę z Amazona!

Wielu producentów aplikacji to zapowiadało, ale wygląda na to, że snapchatowi się udało – w e-commerce nadchodzi rozpoznawanie produktów ze zdjęć.

Jak widać na załączonych zrzutach ekranu z Techcruncha szykuje nam się mała rewolucja. O ile technologia prezentowana na grafikach faktycznie działa tak jak owe grafiki sugerują. O wprowadzaniu tego rozwiązania głośno było już kilka miesięcy temu. Teraz Snapchat potwierdza to oficjalnie i twierdzi, że oficjalnym partnerem całego przedsięwzięcia jest Amazon, który udostępnia zarówno swoje technologie sztucznej inteligencji, jak i bazę produktową.

Jak to działa? Wystarczy po prostu „pokazać” aplikacji produkt na zdjęciu, a najlepiej jego kod kreskowy (ale to łatwizna). Następnie aplikacja wyświetli skrót informacji z Amazona: cenę, dostępność w programie Prime, oraz średnią opinii. Gdy naciśniemy guzik, Snapchat otworzy aplikację Amazona, a tam, to już wszystko po staremu – do koszyka i kupujemy.

Tym sposobem zawiązuje się ostra walka na polu tzw „social shoppingu”, czyli kupowania przez media społecznościowe. Drugi front prowadzi Facebook. Instagram jest najważniejszym poletkiem doświadczalnym dla Facebooka, który ma już pierwsze doświadczenia z e-commerce za sobą. Warto przypomnieć, że jest nim marketplace, który w założeniu ma konkurować z Craiglist czy też OLX. Inna opcja jaką rozważa Facebook to zakupy przez Messengera. W ramach którego użytkownicy mieliby mieć kontakt z botem wyposażonym w sztuczną inteligencję i przyjmującym zamówienia na konkretne produkty oraz płatności.

Zostaw odpowiedź