fbpx

Social media a sprawa polska

Według badań firmy doradczej Boston Consulting Group, polskie firmy na tle europejskich konkurentów, dużo rzadziej korzystają z nowoczesnych, sposobów komunikacji.

Codzienne doświadczenie użytkowników serwisów społecznościowych w Polsce mogłoby prowadzić do wniosku, że nasze rodzime firmy dość dobrze poradziły sobie z przystosowaniem się do rewolucji social media. Świadczyć o tym może chociażby liczba bombardujących nas reklam.

A jednak to tylko pozory. Jak donosi “Rzeczpospolita” z możliwości oferowanych przez serwisy społecznościowe korzysta tylko co szósta firma w Polsce.

Firmy zachodnie w większości przypadków w pełni wykorzystują możliwości sieci społecznościowych i trudno jest znaleźć taką, która ze swojej strony internetowej nie odsyłałaby do profilu na Facebooku, Twitterze lub Instagramie. Nad Wisłą nie każda firma posiada swoją własną stronę internetową, o profilu social media nie wspominając.

Według Eurostatu własną www legitymuje się jedynie 66 proc. firm w naszym kraju.To wynik znacznie poniżej europejskiej średniej, wynoszącej 73 proc.

Jeśli chodzi o media społecznościowe, wynik jest o wiele gorszy. Korzysta z nich zaledwie 16 proc. polskich przedsiębiorstw. To trzeci od końca wynik w UE. Niżej są tylko Łotwa z wynikiem 13 proc. oraz Czechy (15 proc.).

Zgodnie z wynikami badań firmy doradczej Boston Consulting Group skuteczne wykorzystanie marketingu internetowego może się przełożyć na nawet 10-procentowy wzrost wartości marki.

Zostaw odpowiedź