fbpx

Social media inaczej

Facebook stał się nieodłączną częścią naszego życia, nie tylko podglądamy co robią nasi znajomi, śledzimy co nowego u naszych ulubionych marek, ale za pomocą fanpage’ów komentujemy otaczającą nas rzeczywistość.

Chwilowa chęć wyrażenia swojej opinii czy dołączenia do spontanicznego pospolitego ruszenia sprawia, że chętniej wybieramy strony przedstawiające sytuacje w krzywym zwierciadle niż oficjalne fan page.

Przykładów można znaleźć wiele, ale najbardziej spektakularne przykłady dostarczają nam wydarzenia aktywizujące nas przed telewizorem – np. mecze rangi narodowej. Pamiętliwy mecz w ulewę polskiej reprezentacji z angielską sprawił, że wyrażenie „basen narodowy” przestało być pustym frazesem i weszło na stałe do naszego słownika, którego sława choć chwilowa w wyszukiwarce Google (patrz poniżej) nie odeszła w niepamięć na Facebooku.

 

Tutaj Basen Narodowy wciąż posiada ponad dwukrotną przewagę w liczbie fanów nad Stadionem Narodowym.

Najświeższym przykładem facebookowego ruszenia był kolejny mecz naszej reprezentacji, tym razem z Ukrainą podczas eliminacji do Mistrzostw Świata.

Z e-marketingowego punktu widzenia te „społeczności” to potencjalne bazy, do których można komunikować także komercyjne przekazy. Być może już niedługo podobne strony staną się domeną „generatorów” fanów, którym przyświecać będą wyłącznie komercyjne przesłanki, a może sami twórcy będą użyczać posty w celach komercyjnych? Wszystko jest możliwe i wszystko jest przed nami.

Zostaw odpowiedź