Janrain to firma, która wdraża na stronach internetowych tzw social loginy, czyli możliwość zalogowania się za pomocą Facebooka, Twittera, czy Google+. Przy okazji firma zbiera garść przydatnych statystyk na temat popularności społecznego logowania.
Dla e-commerce to cenna sprawa, ponieważ likwiduje jedną z barier w postaci konieczności zakładania konta.
Janrain przeprowadza badania wśród swoich klientów pod kątem logowań z pomocą różnych serwisów social media. Według najnowszego badania Facebook osiągnął niedawno swój szczyt i rozpoczyna wyraźny zjazd ku dołowi. Pytanie gdzie się zatrzyma?
Z kolei Google+, które mocno traciła w ostatnich kwartałach zyskuje kosztem Facebooka. Co ciekawe na poniższym wykresie widać jak wyraźnie Facebook i Google współgrają ze sobą – bez dwóch zdań, te usługi walczą o tego samego użytkownika i może być tylko jeden zwycięzca.
Najciekawsza dla nas część to logowania społeczne do stron e-commerce. Tutaj niepodzielnie rządzi Facebook i wciąż dystansuje Google+. To zła dla Google’a wiadomość – wszak e-commerce mocno rośnie i jest najważniejszym polem bitwy na social media.
Sam byłem zwolennikiem loginów Facebooka itp. Jednak ostatnio gdy okazało się, że serwis Scribd.com skasował moje prezentacje dlatego, że wymaga tego Facebook po tym jak się skasuje aplikację dostępową na Facebooku (o czym nie informuje) to zmieniłem zdanie. Prezentacji nie można było w żaden sposób odzyskać mimo kontaktu z firmą. Także nie jestem zwolennikiem używania tylko Facebook loginu. Zawsze trzeba zabezpieczać możliwość logowania się przez mejla, jakby coś się stało z Facebookiem.