fbpx

Social media login: Facebook spada, Google+ rośnie

Janrain to firma, która wdraża na stronach internetowych tzw social loginy, czyli możliwość zalogowania się za pomocą Facebooka, Twittera, czy Google+. Przy okazji firma zbiera garść przydatnych statystyk na temat popularności społecznego logowania.

Dla e-commerce to cenna sprawa, ponieważ likwiduje jedną z barier w postaci konieczności zakładania konta.

Janrain przeprowadza badania wśród swoich klientów pod kątem logowań z pomocą różnych serwisów social media. Według najnowszego badania Facebook osiągnął niedawno swój szczyt i rozpoczyna wyraźny zjazd ku dołowi. Pytanie gdzie się zatrzyma?

 

Z kolei Google+, które mocno traciła w ostatnich kwartałach zyskuje kosztem Facebooka. Co ciekawe na poniższym wykresie widać jak wyraźnie Facebook i Google współgrają ze sobą – bez dwóch zdań, te usługi walczą o tego samego użytkownika i może być tylko jeden zwycięzca.

Najciekawsza dla nas część to logowania społeczne do stron e-commerce. Tutaj niepodzielnie rządzi Facebook i wciąż dystansuje Google+. To zła dla Google’a wiadomość – wszak e-commerce mocno rośnie i jest najważniejszym polem bitwy na social media.

1 komentarz

  1. Tomasz / Websoul 16-04-2013

Zostaw odpowiedź