fbpx

Social media są dla ludzi 50- (na razie)

The Pew Internet and American Life Project puścił w obieg badanie dotyczące używania przez Amerykanów social media. Wynika z niego, że social media to domena osób poniżej 50 roku życia.

Poza tym, zaobserwowano bardzo niewielką tendencję to do spadku aktywności w social media wraz ze wzrostem dochodów.

 

Powyższa tendencja jest minimalna, zmiany oscylują w granicach 4%, ale są to już istotne różnice statystyczne – godne odnotowania. Dotyczy osób zamożnych nawet jak na warunki amerykańskie, tzn osiągających dochody roczne +75 tys dolarów.

 

Poniższy wykres pokazuje w jak potężnym tempie urosło social media w USA – w ciągu 5 lat nastąpiła po prostu eksplozja, która pierwsze swoje załamanie przeżyła w sierpniu ubiegłego roku. Dane z tego roku nie są jeszcze znane.

 

 

Jak widać wykres uwzględnia podział na grupy wiekowe – powyżej średniej są osoby od 18 do 49 roku życia. Poniżej średniej (w USA to poziom 72%) są osoby wieku 50+.

 

Co ciekawe, Twitter jest medium wybitnie kochanym przez młodych. Osoby w wieku 18-29 lat zdystansowały pod względem używania Ćwierkacza wszystkich innych użytkowników.

 

Zostaw odpowiedź