fbpx

Social media: to dopiero początek

Jak pokazuje infografika przygotowana z danych skompilowanych przez invesp, który zajmuje się poprawianiem konwersji w handlu internetowym, w najbliższych kilku latach social media będzie przeżywało rozkwit.

Do 2018 roku tylko amerykański rynek reklamowy mediów społecznościowych urośnie aż 5-krotnie!

 

Jeśli te prognozy potwierdzą się, to Facebook stanie się potęgą na miarę Google, ponieważ z pewnością wykroi sobie pokaźny kawał z amerykańskiego tortu wartego 7.6 miliarda dolarów. Na tyle szacuje się tylko amerykański social media w roku 2018. Ogółem zaś social media w USA wygeneruje 15 miliardów dolarów.

 

 

 

Bardzo ciekawie wygląda podział na poszczególne kontynenty, w kwestii wydatków na media społecznościowe. Pomimo tego, że wydatki rosnąć będą wszędzie to prognozy wróżą drobne, kilku procentowe zmiany w ogólnym rozkładzie. Spadnie udział Ameryki Północnej, Ameryki Łacińskiej oraz Europy Środkowo-wschodniej. Wzrośnie za to Azji oraz Zachodniej Europy, oraz co zadziwiające Afryki oraz Bliskiego Wschodu.

 

 

 

Nieco inaczej wygląda kwestia wydatków, gdy spojrzymy na kwoty w przeliczeniu na pojedynczego użytkownika. Średnia światowa to aktualnie blisko 7 dolarów (rok temu było to 5 dolarów). Zaś 2015 rok przyniesie owych dolarów osiem. Przy czym tylko Ameryka Północna i Azja przekroczą średnią globalną. Nawet Zachodnia Europa wypada i nadal będzie wypadać poniżej. Na jej tle zaskakująco dobrze prezentuje się szczególnie Ameryka Łacińska oraz Europa Środkowo-wschodnia.

 

 

Z głównych reklamobiorców urosną YouTube.com oraz Facebook. Miażdżącą przewagę utrzyma Facebook (92% wskazań wśród reklamodawców). Nie bez powodu, cena za kliknięcie w portalu Zukcerberga rośnie rok do roku o ponad 20%, zaś liczba reklamodawców przekroczyła 0.5 miliona. W dodatku ponad 50% użytkowników portalu klika w reklamy. Czego chcieć więcej?

 

 

Niczego, poza przeskoczeniem statystyk mobilnych Tweetera, który pozostaje w cieniu największych graczy social media na świecie.

 

 

Cała infografika dostępna poniżej:


Zostaw odpowiedź