fbpx

Social media w USA: Facebook i Twitter w odwrocie, idzie nowe

Tempo zmian w internetowych mediach powoli zaczyna przerastać wszystkich. A mówiąc inaczej, nie przyzwyczajajcie się do Facebooka.

Facebook ugruntował już swoją pozycję w głowach współczesnych Internautów i stał się dla wielu z nas stroną startową, gdy chcemy podtrzymywać swoje relacje społeczne. Tak jak Google jest stroną startową, dla każdego, kto chce eksplorować zasoby sieci www. Ale nie oznacza to, że nie da się podważyć jego siły, a szczególnie nie da się wyciąć z zasobów czasu, jakie poświęcamy na Facebooka odrobiny miejsca na inne strony mediów społecznościowych.

Według badań przeprowadzony przez eMarktera powoli powinniśmy przygotowywać się na kolejną rewolucję mediów społecznościowych. Na szczęście, nie będzie ona zakrojona na tak olbrzymią skalę, jak zmiana, która przyszła z nastaniem Facebooka, ale każdy poważny marketingowiec opierający się o media społecznościowe powinien powoli korygować swoje plany na najbliższe lata.

 

Skąd tak radykalne wnioski? Zerknijmy na tabelkę poniżej. Wynika z niej, że zasięg Facebooka w USA nie wzrośnie już ani o procent więcej. Ponadto, możliwa jest lekka korekta zasięgu w dół. Co innego Instagram, którego zasięg z blisko 32 procent w 2015 podskoczy do blisko 47 procent w 2020 roku, zaś ilość użytkowników wzrośnie z 57 do 95 milionów.

214337

Niemniej dobrze będzie wyglądała sytuacja Pinteresta i Tumblra. Ten pierwszy zaliczy wzrost użytkowników z 50 do 66 milionów, co przełoży się na wzrost zasięgu o około 5 procent (do 2020 roku). Z kolei Tumblr będzie mógł pochwalić się wzrostem użytkowników o ponad 6 milionów w ciągu najbliższych 4 lat, co finalnie w 2020 roku przełoży się na zasięg blisko 14.5 procenta w Stanach Zjednoczonych.

Jak widać, idzie nowe. Chociaż Facebook w USA zdecydowanie utrzyma koronę największego i najważniejszego portalu społecznościowego, to bez dwóch zdań będzie musiał podzielić się czasem i uwagą Internautów z innymi graczami na rynku.

Zostaw odpowiedź