fbpx

Social TV – czyli social media + second screen

Zjawisko second screen, czyli drugiego ekranu pojawiło się na świecie wraz z Facebookiem, Twitterem, smartfonami i tabletami.

Polega na korzystaniu z mediów społecznościowych podczas oglądania telewizji – zazwyczaj transmisji sportowych, popularnych seriali lub talk-show.

Nielsen zweryfikował spostrzeżenia wielu socjologów i marketerów w badaniach. Okazało się, że w USA aż 84% osób przyznało się do używania tabletów lub smartfonów podczas oglądania telewizji. Połowa z nich czyni tak codziennie! Wiele wskazuje, że mamy do czynienia z zasadniczą kulturową zmianą.

 

Social TV to marketingowa nazwa działań, które próbują wykorzystać ten nowy trend do reklamowania produktów, usług i marek. Przykładem jest aplikacja Fox Now skierowana do użytkowników iPadów. Jej celem jest prezentowanie i sprzedaż produktów, które pojawiają się w serialach. Przykładem takiego serialu jest “New Girl” wyprodukowany przez telewizję Century Fox.

 

Ponadto, social TV to także bogactwo interakcji z samym programem telewizyjnym. Na przykład: możliwość obejrzenia skasowanych scen, uzyskanie dodatkowych informacji o materiale, który leci na żywo.

Zostaw odpowiedź