fbpx

Sondaż Ceneo.pl: Wielkanocny Zajączek w odwrocie

Ceneo przeprowadziło badanie swoich użytkowników pod kątem wydatków wielkanocnych. Chociaż nie są to badania reprezentatywne to wyniki wskazują wyraźnie, że mamy do czynienia ze zdecydowanie mniej skomercjalizowanymi świętami.

Dlaczego? 50% przebadanych respondentów nie kultywuje tradycji Wielkanocnego Zająca.

Jedynie co trzeci przebadany użytkownik Ceneo.pl potwierdził, że w Wielkanoc obdarowuje najbliższych prezentami. Czasami czyni tak co piąty zapytany.

 

Ci, którzy zdecydowali się na prezenty postanowili nie szaleć z wydatkami: ponad połowa badanych stwierdziła, że wyda góra 100zł. Tylko 1/5 zadeklarowała kwotę powyżej 200zł.

 

Najpopularniejsze prezenty to słodycze, zabawki, kosmetyki i książki.

 

Niemniej kiepsko wyglądają sumaryczne wydatki na święto Wielkiej Nocy o czym informują przedstawiciele Ceneo:

 

– W porównaniu z planowanymi wydatkami na przygotowania Świąt Bożego Narodzenia, można stwierdzić, że planowane wydatki na Wielkanoc są prawie o połowę niższe. W grudniowym badaniu aż 32% badanych deklarowało wtedy wydatki na Święta na poziomie od 500 do 1000 zł, podczas gdy na Wielkanoc znaczna część planuje nie przekroczyć kwoty 500 zł – dodaje Agnieszka Pająk z Ceneo.pl.

Zostaw odpowiedź