fbpx

Sotrender Marzec 2013 – zakupy grupowe zamarzły

Marcowy Sotrender potwierdza poważne problemy serwisów z zakupami grupowymi. Nawet w skali roku tylko niektóre zanotowały znaczące wzrosty na Facebooku.

Jedyny godny uwagi rezultat to wzrost o 100 tysięcy fanów stanu posiadania Citeamu, ale jak widać po ostatnich decyzjach Grupy Allegro nie miało to wielkiego przełożenia na sprzedaż.

 

Ujemny wynik zanotował OKazik, który rok temu miał 97 tys fanów, zaś w tym roku ma ich już 96 tys. Dla odmiany Gruper prawie podwoił liczbę followersów z 86 tys do 152 tys.

 

Niewiele z miejsca ruszył Groupon, który dobił do 86 tysięcy osób, co stanowi wzrost o 14 tys dusz. Słabo wypadł także warszawski oddział Groupona – urósł marginalne o 2 tys wielbicieli.

 

MyDeal.pl także nie zachwyca – poprawił wynik z 23 tys na blisko 28 tys.

 

Zakupy grupowe wydają się kończyć w aktualnej formule. Nawet na Facebooku widać stagnację, chociaż nie zawsze spadki. Te od dawna wyraźnie wyzierają ze statystyk Gemiusa.

 

W takim wypadku możemy mieć do czynienia z dwiema sytuacjami: social media pokazują bardziej długofalowy trend i zakupy grupowe powrócą w końcu do łask klientów; albo zwyczajnie zakłamują rzeczywistość, a ludziom dużo łatwiej polubić profil niż zeń zrezygnować.

 

Zostaw odpowiedź