fbpx

Spada aktywność subskrybentów? Spróbuj pobudzić ich do działania!

Wystartowaliście niedawno z kampanią email marketingową, ale coś Waszym zdaniem wciąż nie gra? Zróbmy szybką “check listę”:

  • Formularz zapisu na stronie internetowej, blogu lub Facebooku!? JEST!
  • Subskrybenci się zapisują i Wasza lista mailingowa rośnie w oczach!? TAK!

  • Pierwszy newsletter wysłany!? TAK!
  • Kolejne również!? TAK!

A jak z efektywnością!? Wskaźnik otwartych wiadomości i kliknięć na zadowalającym poziomie?  No i tu zaczyna się problem (lub schody – jak kto woli  ), bowiem subskrybenci mimo, że zapisali się do kampanii to nie wykazują zbytniego zainteresowania Waszymi newsletterami? Efekt – zaczynacie się zastanawiać co robicie źle, że Wasze newslettery nie przykuwają uwagi odbiorców. Jednak zanim zaczniecie analizować treść i tematykę Waszych wiadomości polecam 3 kroki, które pomogą pobudzić aktywność odbiorców w wysyłanych przez Was wiadomościach:

1.    Stwórz segment – traktuj ich indywidualnie

Jeżeli w Twojej bazie jest spora grupa odbiorców, którzy nie otworzyli lub nie kliknęli w żaden w link wysłanej wiadomości to nie należy dostarczać im wciąż tych samych treści. Dobrze jest podejść do nich indywidualnie tworząc osobne wiadomości, które mogą podnieść ich aktywność. A jeśli to się uda, to wówczas włączyć ich do regularnej wysyłki newsletterów wysyłanych do wszystkich.
Dobrze jest zacząć od umieszczenia w osobnej kampanii adresów odbiorców, którzy w ciągu ostatnich 3-6 miesięcy nie wykazali żadnego zainteresowania mailingami. Szczególnie jeśli częstotliwość wysyłania newsletterów jest wysoka – co najmniej dwa razy na tydzień.

2.    Obierz właściwą taktykę

Kolejnym etapem jest zaplanowanie treści wiadomości, które pobudzą tych subskrybentów do działania.
Sposób doboru działań zależy od tego czy firma działa w sektorze B2C lub B2B. W zależności od danego sektora profil i oczekiwania subskrybenta będą inne.
Polecam rozważenie trzech typów wiadomości:

  • Wiadomość z prezentem

Można zacząć od czegoś miłego. W końcu kto z nas nie lubi prezentów (czyt. dostać coś za darmo). Zatem rabat, drobny prezent lub promocja w stylu “Kup dwa, zapłać za jeden” z przykuwającym uwagę tematem może okazać się reaktywacyjnym sukcesem. Na kolejne wiadomości subskrybenci będą reagowali już z większym zainteresowaniem.

  • Zapytaj odbiorców o opinię

Wyślij newsletter z linkiem do ankiety lub po prostu prośbą o opinię. Pokażesz w ten sposób subskrybentów, że nie tylko zależy Ci na ich opinii, ale również zyskasz cenne informacje, które mogą pomóc ustalić dlaczego odbiorcy byli mało aktywni

  • Wiadomość emocjonalna

Innym sposobem jest wiadomość nacechowana emocjonalnie o temacie: “Piotrze, gdzie się podziewasz!?” Możemy dać odbiorcy do zrozumienia, że wiemy, że nie otwierał ostatnio wysyłanych przez nas wiadomości, więc martwimy się o niego, czy wszystko u niego w porządku. Taka wiadomość może być również odebrana przez odbiorcę bardzo humorystycznie.

  • Środki radykalne…

Najostrzejszym sposobem jest zagrożenie odbiorcy usunięciem go z listy mailingowej. Z uprzejmym komunikatem można ogłosić, że jeśli odbiorca nie kliknie w przycisk “Chcę dalej otrzymywać wiadomości od firmy X”, to w ciągu 48h zostanie usunięty z listy mailingowej.

Przykłady wiadomości można zmieniać i modyfikować dopasowując je do własnych potrzeb i profili odbiorców. W końcu to Wy znacie Waszych odbiorców najlepiej.

3.    Czasami wystarczy nawet jedna wiadomość

Faktycznie, aby wzbudzić zainteresowanie odbiorców czasami wystarczy już jedna z wyżej wymienionych rodzajów wiadomości. Polecam jednak kampanię składającą się dwóch wiadomości. Pierwsza wiadomość może poinformować odbiorców o prezencie (gratisie, rabacie, itp.),  a druga wysłana w odstępie 3-4 dni do tych, którzy w dalszym ciągu nie wykazali się żadną aktywnością może informować o wypisaniu z listy mailingowej jeżeli żadna czynność nie zostanie wykonana.
Ważna, aby trzymać się tej reguły i usuwać tych subskrybentów, którzy nie wykazali żadnej inicjatywy. Jak już wspominaliśmy wiele razy na blogu mogą oni w dłuższym okresie czasowym negatywnie wpływać na dostarczalność Waszych wiadomości.

To wszystko! Jeżeli borykacie się z problemem braku aktywności odbiorców , spróbujcie wdrożyć opisane powyżej działania i koniecznie dajcie nam znać o efektach!

Zostaw odpowiedź