fbpx

Spadki i stagnacje w e-commerce: kwiecień 2014 w Gemius Megapanel

Kwietniowy Megapanel przynosi wiadomości, które kiedyś w końcu musiały do nas dotrzeć. Sporą część czołowych portali e-commerce dotknęła wyraźna stagnacja, a nawet spadki odwiedzin.

Teoretycznie spadło nawet Allegro, chociaż jest to efekt pewnego zabiegu.

 

Chodzi tu o „wyciągnięcie” Ceneo z Grupy Allegro, co pozwoliło oddzielnie odnotować wyniki największej działającej w Polsce porównywarki cen. A wyniki są – blisko 5.3 miliona użytkowników mówi samo za siebie. Tym samym Grupa Allegro – GG straciła niecały milion użytkowników w statystykach rok do roku. Ale tak naprawdę, zyskała owych milionów cztery.

 

O wygranych był już mowa, pora na przegranych. Przede wszystkim potężnie stracił Nokaut.pl. W kwietniu ubiegłego roku zanotował 3.1 mln użytkowników, zaś w aktualnym kwietniu raptem niecałe 1.4 miliona. To najbardziej dramatyczny spadek w zestawieniu. Niegdyś skuteczniej konkurujący z Ceneo Nokaut oddał pole Okazje.info, a także Skąpcowi.

 

A skoro o Skąpcu mowa, to ten z kolei zaliczył okres lekkiego spadku o około 10% z 2.1 do ponad 1.8 miliona użytkowników. Podobnie ma się sprawa z Okazje.info – tutaj spadek był bardziej dotkliwy: z blisko 2.5 mln do 2.1 mln.

 

100 tysięcy użytkowników straciło nawet super-hiper dynamiczne Zalando. Podobny spadek zanotował euro.com.pl. Podobna katastrofa jak w Nokaucie wydarzyła się w Grouponie, który zjechal z 2.6 miliona dusz do 1.76mln. Niemniej nieprzyjemnie działo się w Bonprix, któremu urwało po drodze około 700 tysięcy userów.

 

Najnowszy Megapanel niewątpliwie może zyskać miano czarnego kwietnia.  

 

 

Zostaw odpowiedź