fbpx

Spożywcze e-sklepy będa zmuszone lepiej informować klientów

Jak zwraca uwagę portal Dlahandlu.pl od przyszłego roku wejdzie w życie nowe Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego, które wymusi na sprzedawcach inernetowych w branży spożywczej zdecydowanie dokładniejsze opracowywanie opisów oferowanych produktów.

Cała sprawa ma szerszy zasięg. Celem zmian jest zmuszenie producentów FMCG do dokładnego informowania konsumentów o zawartości produktów umieszczanych na półkach hipermarketów w wersji zarówno online i offline.

 

Jeśli ktoś chciałby już teraz przygotować się na zmiany to warto poczekać na producentów żywności, którzy jako pierwsi muszą dostosować wygląd i zawartość etykiet do nowych europejskich wytycznych.

 

O szczegółach nowych wymagań europejskich portal Dlahandlu pisze następująco:

 

“Same opakowania produktów spożywczych poddawane są już teraz liftingowi, gdyż nowe przepisy szczegółowo opisują to, jak należy przestawiać na etykiecie istotne informacje. Regulują m.in. to, że substancje alergenne muszą być specjalnie wyróżnione spośród innych składników, opisują jakie dane mają znajdować się obok siebie – w jednym polu widzenia, a nawet uściślają minimalną wielkość czcionki jaką są zapisywane”.

 

Tak duże zmiany są kłopotliwe dla producentów, ale mogą okazać się nie do przeskoczenia dla drobnych sprzedawców e-commerce. Format wyświetlania danych o produktach spożywczych został prawnie zdefiniowany także dla sprzedawców internetowych – stąd zmiana nie ominie nikogo.

 

Aby zapobiec wycofywaniu niewłaściwie opisanych produktów ze sprzedaży warto już dziś rozpocząć poszukiwania dostawców oprogramowania, które zautomatyzuje cały proces tworzenia nowych ujednoliconych przez UE opisów produktów spożywczych.

Zostaw odpowiedź