Zespół Michael Page, międzynarodowej firmy specjalizującej się w doradztwie personalnym i rekrutacji na stanowiska średniej i wyższej kadry zarządzającej, opublikował „Przegląd wynagrodzeń 2013/2014 Polska”. Pod lupą znalazły się m.in. zarobki w sprzedaży i marketingu. Prezentowane poniżej informacje zarobki dotyczą osób, które biegle władają językiem angielskim i są zatrudnione w oddziałach międzynarodowych firm, działających na terenie Warszawy i okolic.
Warto dodać, że większości stanowisk można liczyć na samochód służbowy. Raport zawiera miesięczne wynagrodzenie brutto.
Znakiem czasów nazwać możemy także skokowy wzrost zapotrzebowania pracodawców na ekspertów z branży e-commerce oraz marketingu on-line. Coraz więcej firm, w tym także dużych sieci handlowych, podążając za potrzebami swoich Klientów, decyduje się na rozwój internetowych oraz mobilnych kanałów sprzedaży. Posiadanie w swoich szeregach menedżerów zarządzających tymi obszarami staje się więc kluczowe w kontekście rozwoju sprzedaży oraz zwiększania świadomości marek – mówi we wstępie do raportu Paweł Woźniak, manager w Michael Page Sales & Marketing.
Dobra konsumenckie
- Trade Customer Marketing Manager / kierownik marketingu handlowego
Najczęściej oferowane zarobki: 14 tys. zł. Premia roczna: 15-35% - Marketing Director / Dyrektor Marketingu
Najczęściej oferowane: 30 tys. zł. Premia roczna: 25-40% - Brand Director / Dyrektor Marki
Najczęściej oferowane: 28 tys. zł. Premia roczna: 25-35% - Marketing Manager / Kierownik Marketingu
Najczęściej oferowane: 21 tys. zł. Premia roczna: 20-35% - Brand Manager / Kierownik Marki
Najczęściej oferowane: 12 tys. zł. Premia roczna: 18-30% - Digital Marketing Manager / Kierownik Marketingu Internetowego
Najczęściej oferowane: 12 tys. zł. Premia roczna: 10-30% - PR Manager / Kierownik PR
Najczęściej oferowane: 15 tys. zł. Premia roczna: 10-25%
Handel detaliczny
- Marketing Director / Dyrektor Marketingu
Najczęściej oferowane: 28 tys. zł. Premia roczna: 25-40% - Marketing Manager / Kierownik Marketingu
Najczęściej oferowane: 19 tys. zł. Premia roczna: 16-35% - Digital Marketing Manager / Kierownik Marketingu Internetowego
Najczęściej oferowane: 15 tys. zł. Premia roczna: 16-25% - E-commerce Manager / Kierownik ds. sprzedaży w kanale internetowym
Najczęściej oferowane: 16 tys. zł. Premia roczna: 10-30%
Przemysł
- Marketing Director / Dyrektor Marketingu
Najczęściej oferowane: 22 tys. zł. Premia roczna: 15-30% - Marketing Manager / Kierownik Marketingu
Najczęściej oferowane: 20 tys. zł. Premia roczna: 15-30% - E-commerce Manager / Kierownik ds. sprzedaży w kanale internetowym
Najczęściej oferowane: 13 tys. zł. Premia roczna: 15-20%
Usługi
- Marketing Director / Dyrektor Marketingu
Najczęściej oferowane: 25 tys. zł. Premia roczna: 15-35% - Marketing Manager / Kierownik Marketingu
Najczęściej oferowane: 18 tys. zł. Premia roczna: 15-30% - Brand Director / Dyrektor Marki
Najczęściej oferowane: 12 tys. zł. Premia roczna: 10-20% - PR Manager / Kierownik PR
Najczęściej oferowane: 12 tys. zł. Premia roczna: 15-20% - E-commerce Manager / Kierownik ds. sprzedaży w kanale internetowym
Najczęściej oferowane: 15 tys. zł. Premia roczna: 20-30%
W raporcie przedstawiono pensje w trzech wersjach (minimalnej, maksymalnej i najczęściej oferowanej) oraz charakterystykę, zakres odpowiedzialności i wymagania danego stanowiska. „Przegląd wynagrodzeń” można bezpłatnie pobrać na stronie: http://www.michaelpage.pl.