fbpx
Sale wyprzedaż black friday cyber monday

Sprzedawcy nie chcą Black Friday, konsumenci powoli też mają dość

Chociaż Amerykanie i Europejczycy mają ze sobą wiele wspólnego, to okazuje się, że czarny piątek niekoniecznie ich łączy.

Badanie przeprowadzone wśród niemiecki e-sprzedawców i e-konsumentów wyraźnie pokazuje, że Europejczycy są zmęczeni czarno piątkowym szaleństwem. Co więcej konsumenci wskazują, że przedświąteczne rabaty w święto handlu nie różnią się od wcześniej oferowanych, a całe święto nie spełnia swojej funkcji. Podobnego zdania jest blisko połowa ankietowanych kupujących online.

Jeszcze gorzej o Black Friday wypowiadają się sprzedawcy internetowi – aż 6 na 10 nie chce brać udziału w tego typu promocji. A ci, którzy udział wezmą nie wierzą, że pomoże im to zdobyć nowy, lojalnych klientów. Jedynie 5 procent spośród ankietowanych uważa inaczej. Co gorsza, tylko co trzeci uważa, że jego firma „zrobi” większe niż rok temu obroty, a co ósmy wierzy w realny wzrost zysków.

Powód znienawidzenia przez niemieckich e-sprzedawców czarnego piątku jest prozaiczny. Biznes obawia się, że przedwczesne promocje zniszczą zyski generowane przez kupujących w ostatniej chwili podczas grudniowej gorączki zakupowej. Klienci kupujący w listopadzie to konsumenci, którzy próbują kupić taniej i oszczędzić. Grudzień jak wiadomo nie jest miesiącem obniżek, ale stopniowego podnoszenia cen, w momencie, gdy konsumenci zostają postawieni pod ścianą.

O podobnej sytuacji wspominaliśmy w Belgii, gdzie rok temu rodził się nowy ruch, drobnych sprzedawców, którzy mówią stanowcze NIE czarnemu piątkowi. Aż 6 na 10 drobnych belgijskich sprzedawców ma powyżej dziurek w nosie oczekiwań klientów, aby w czarny piątek obniżać ceny do poziomu, na którym ich zarobek nie istnieje. Opór przeciwko wyprzedażom w czarny piątek, cyber poniedziałek i czarny weekend rośnie wśród drobnego europejskiego biznesu.

Buy Nothing Day – belgijscy sprzedawcy i konsumenci protestują przeciwko Black Friday

Zostaw odpowiedź