fbpx

Sprzedaż Wirtualnej Polski: zalotnicy ustawiają się w kolejce

Założona w 1995 roku Wirtualna Polska właśnie weszła w dorosłość stąd jej “rodzic” Telekomunikacja Polska poszukuje dlań najlepszej partii do za mąż pójścia.

Puls Biznesu poinformował, że Telekomunikacja chciałaby Google, Yahoo, Apple lub Alibabę, ale jak na razie zgłosił się jedynie właściciel Polsatu Zygmunt Solorz – w dodatku z wężem w kieszeni.

Jak donoszą media Cyfrowy Polsat chciał dobić szybkiego targu i wyłożył na stół 250 milionów złotych, podczas gdy TPSA marzy się co najmniej pół miliarda. I nie ma w tym nic dziwnego, w ubiegłym roku TVN z powodzeniem (czyli za miliard złotych) sprzedał Onet.pl, czyli największego konkurenta Wirtualnej Polski.

 

Ostatecznie korporacja Zygmunta Solorza publicznie poinformowała, że

“nie widzi bezpośrednich synergii pomiędzy działalnością Wirtualnej Polski i naszej Grupy w obszarze nadawania i produkcji telewizyjnej oraz płatnej telewizji”

a poza tym

” żeby Cyfrowy Polsat był zainteresowany taką akwizycją, cena aktywa musiałaby być co najmniej dwukrotnie niższa niż podawane 500 mln zł”

 

Czytaj: chcemy, ale taniej.

Na placu boju ponoć pozostał jeden kandydat w postaci wydawnictwa Bauer Media, właściciela portalu Interia.pl oraz radia RMF FM. Ale to kiepska wizja dla pracowników obu portalów – tam, gdzie łączą się dwa konkurujące ze sobą biznesy ludzie szybko tracą pracę.

Tagi:, ,

Zostaw odpowiedź