fbpx

Square Market wygląda obiecująco. Czy eBay powinien się bać?

System łączący zalety sprzedaży offline i online to marzenie niejednego sprzedawcy. Wygląda na to, że Amerykanie znaleźli sposób na to, jak połączyć oba żywioły.

Amerykańska firma Square, która zrewolucjonizowała sposób używania kart bankomatowych i kredytowych do płatności w sieci ma pomysł na kolejną, innowacyjną usługę.

Chociaż sposobów na dokonywanie płatności w Internecie jest sporo, to wielu użytkownikom wciąż trudno jest się odzwyczaić od wygody „plastikowego pieniądza”. Z tym większym entuzjazmem przyjęto na rynku USA pomysł współwłaściciela Twittera, Jacka Dorseya, który polegał na zaoferowaniu klientom małego czytnika, pozwalającego na używanie fizycznych kart płatniczych do regulowania swoich zobowiązań w sieci. Szybko i wygodnie. Ale naturalnie nie za darmo. Od każdej transakcji właściciela, pobierane jest 2,75% wartości danej płatności.

Napisać, że pomysł chwycił to mało. W krótkim czasie zyskał tak ogromne zainteresowanie, że umowę z firmą Square podpisał sam Starbucks.
Warto dodać, że od czasu udostępnienia użytkownikom czytników do urządzeń (maj 2010) cały ekosystem bardzo się rozrósł. W międzyczasie udostępniono między innymi urządzenie Square Stand, które zaczęło konkurować z tradycyjnymi terminalami POS do obsługi kart płatniczych. Koszt zakupu nowoczesnego terminala wyniósł 299 dolarów.

Square stand

Najnowszym elementem całej układanki jest Square Market. Jak wyjaśnia, Ajit Varma, dyrektor Square, nowe rozwiązanie stanowi naturalne rozszerzenie funkcjonalności całego ekosystemu, który zbudowała firma. W rozmowie z serwisem thestreet.com Varma wyjaśnił, że usługa Market stanowi próbę wyjścia naprzeciw oczekiwaniom sprzedawców, którzy obsługują płatności Square.

Market jest adresowany zwłaszcza do małych przedsiębiorców, umożliwiając im sprzedaż swoich produktów on-line. Tym co odróżnia Market od innych platform sprzedażowych np. eBaya jest fakt, że rozwiązanie to wchodzi w skład całego ekosystemu, ułatwiającego prowadzenie biznesu w tradycyjnym, stacjonarnym punkcie usługowym lub sklepie. Zarządzanie kanałami sprzedaży offline i online odbywa się w jednym miejscu.

Varma posłużył się w rozmowie ciekawym przykładem, który doskonale pokazuje możliwości, jakie zaoferuje Market. Załóżmy, że smakuje nam kawa w jednej z kawiarni. Jeśli jej właściciel obsługuje Square, nie tylko zyskamy możliwość zapłaty przy użyciu karty lub aplikacji mobilnej, ale będziemy również w stanie złożyć zamówienie na ziarna, z jakich ową kawę zaparzono wprost do naszego domu. Prawda, że pomysłowe? Szkoda tylko, że rozwiązanie działa na razie jedynie w USA.

Zostaw odpowiedź