fbpx

Squeezer.pl – im więcej chętnych, tym niższa cena

Squeezer to kolejny serwis zakupów grupowych, który próbuje w nieco bardziej niekonwencjonalny sposób powalczyć o klientów wysokimi rabatami.

Tym razem, zamiast gwarantowanego potężnego upustu kupujący mogą poczuć dreszczyk emocji. Idea polega na tym, że cena spada wraz z kolejnymi kliknięciami potwierdzającymi zakup.

Zanim jednak dojdzie do takiej sytuacji, Squeezer pozwala swoim użytkownikom wybrać produkty, które chcieliby zakupić w promocji. Następnie trwa głosowanie popularności danego produktu wśród użytkowników. Jeśli produkt osiągnie wysoką popularność i znajdzie się kontrahent chętny do sprzedania go w ilości hurtowej – rozpoczyna się sprzedaż.

Zaś cena zaczyna maleć wraz z każdym kolejnym sprzedanym produktem. Tak brzmi to w telegraficznym skrócie zaś z angielskiego nazywa się crowdshoppingiem.

Czy ten model przyjmie się w Polsce? Nie wiadomo, ale przyglądać się warto, ponieważ teoretycznie można go zastosować w każdym większym sklepie internetowym. Wystarczy zebrać chętnych, wynegocjować cenę z dostawcą i sprzedawać.

Warto też obejrzeć samą stronę – jest bardzo czytelna i estetyczna, jednak wyszukiwarka i opisy produktów pozostawiają wiele do życzenia.

http://www.squeezer.pl/

 

W oficjalnej informacji prasowej squeezer podjął się też porównania zakupów społecznościowych z popularnymi zakupami grupowymi:

Zakupy społecznościowe

  • efekt crowd – im większa ilość kupujących tym niższa cena produktu
  • rzeczywista realizacja potrzeb
  • dobór asortymentu przez kupujących
  • otwarta lista asortymentowa
  • zweryfikowani dostawcy
  • jasne i jednoznaczne zasady zakupu
  • prowizja kilkuprocentowa

Zakupy grupowe:

  • sprzedaż nierotujących towarów – funkcja reklamowa
  • brak efektu crowd – im większa ilość kupujących tym bardziej cena jest taka sama
  • dobór asortymentu przez sprzedających
  • zamknięta lista asortymentowa
  • wysokie prawdopodobieństwo oszustwa
  • drobne druczki
  • prowizja kilkudziesięcioprocentowa

 

Zostaw odpowiedź