fbpx

Stało się. W USA reklama internetowa przegoniła reklamowo telewizję

Nie jest to co prawda pierwszy kraj na świecie, w którym nastąpiła tego typu zmiana, ale nie ulega wątpliwości, że to wydarzenie symboliczne. Po pierwsze z uwagi na znaczenie amerykańskiej reklamy dla innych rynków. Drugi powód to wielkość wydatków na reklamę w USA. W ubiegłym roku wydatki na reklamę w sieci w USA sięgnęły w 2013 roku 42,8 mld dol.

Wzrost na rynku reklamowym USA sięgnął 17 proc. i był wyższy niż przed rokiem. Nad Wisłą dynamika była mniejsza i wyniosła 10,2 proc. (wartość polskiej reklamy ogółem wyniosła 2,4 mld zł).

Najlepszymi rezultatami może się pochwalić rynek reklamy mobilnej.W 2013 roku wpływy z tytułu emisji reklam na wyświetlaczach tabletów, smartfonów i telefonów komórkowych wyniosły za oceanem 7,1 mld dol.Tym samym ich wartość w stosunku do 2012 r. uległa podwojeniu.

Nasz raport wyraźnie wskazuje na to, że wkroczyliśmy w erę „postdesktopową”. Trzycyfrowe tempo wzrostu wpływów z reklam kierowanych do użytkowników urządzeń mobilnych mocno odstaje od tego, w jakim rosły wydatki na reklamy nastawiona na internautów korzystających z tradycyjnych komputerów. To pokazuje, jak i gdzie internauci przeglądają interesujące ich informacje: w biegu!

stwierdził w wypowiedzi dla Rzeczpospolitej David Silverman, partner w PwC.

Struktura reklamy on-line na rynku w USA jest następująca: największą jej część stanowią formaty wykorzystywane w wyszukiwarkach internetowych (43 proc.), na drugim miejscu plasuje się reklama typu display (19 proc.),  a na trzecie pozycji – reklama mobilna. W Polsce palmę pierwszeństwa dzierży wciąż reklama graficzna.

Nie powinno być zaskoczeniem, że w minionym roku reklama internetowa przegoniła telewizyjną. To dopiero pokazuje siłę Internetu i to, jakie gromadzi dziś widownie. Jeśli dołoży się do tego ogromny wzrost reklamy mobilnej, wyraźnie widać, że małe ekrany odgrywają ogromną rolę w życiu konsumentów w ciągu każdego dnia, podobnie jak ich skłonność do korzystania z nich naprzemiennie

komentuje wyniki Randall Rothenberg, prezes IAB.

Zostaw odpowiedź