fbpx

Startuje Crowdcube.pl

W Polsce rozpoczyna swoją działalność Crowdcube.pl – pierwsza na świecie platforma crowdfundingu udziałowego (inwestycyjnego) działająca od 2011 roku w Wielkiej Brytanii. Pomysł na zdobycie fiansowania dla twórców obiecującyh start-upó wydaje sie dość ciekawy – Kowalski ma pomysł na biznes, a Iksiński fundusze, które w zależności od wielkosci udzielonego wsparcia może zamienić na udziały w przedsięwzięciu.

Platforma łączy przedsiębiorców – właścicieli ciekawych projektów biznesowych szukających kapitału na ich realizację z potencjalnymi inwestorami – zarówno osobami prywatnymi, jak i firmami, dając możliwość zainwestowania kwoty min. 50 zł w zamian za udziały we wspieranym przedsięwzięciu. Oferta Crowdcube pozwala na pozyskanie przez przedsiębiorców środków od inwestorów w ciągu 60 dni.

Crowdcube w Wielkiej Brytanii odniósł ogromny sukces. W ciągu niespełna 3 lat działalności przedsiębiorcy szukający środków finansowych na dalszy rozwój przedsięwzięć biznesowych – w tym sami założyciele Crowdcube – pozyskali łącznie ok. 25,4 miliona funtów od ponad 72 tysięcy zarejestrowanych na Crowdcube inwestorów, finansując aż 121 przedsięwzięć biznesowych. Jako spółka-córka będziemy czerpać z doświadczeń naszego brytyjskiego założyciela, jednocześnie dbając o pełną adekwatność modelu biznesowego do polskich realiów i norm prawnych

podkreśla Radosław Ziętek, prezes Crowdcube Polska.

Jak zapewniają twórcy, platforma Crowdcube jest szczególnie przydatnym narzędziem dla przedsiębiorców, szczególnie dla firm rozpoczynających swoją działalność (tzw. start-up) i tych na wczesnym etapie rozwoju.

Przedstawiciele Crowdcube podkreślają, że serwis jest alternatywą do tradycyjnych i często mniej dostępnych dla przedsiębiorców dróg pozyskiwania kapitału na rozwój (np.: pożyczki bankowe, fundusze venture capital, itp.). Istotnym wyróżnikiem Crowdcube jest pomoc oferowana w ramach współpracy spółkom poszukującym inwestorów.

Crowdcube to nie tylko narzędzie, platforma do zaprezentowania oferty. To także – a może przede wszystkim – swego rodzaju inkubator sukcesu biznesowego. Zanim start-up trafi na Crowdcube i będzie szukał pieniędzy na rozwój musimy mieć pewność, że jego twórcy są dobrze przygotowani do sprzedania swojego pomysłu potencjalnym inwestorom. Wiemy, jakie informacje chcą dostać inwestorzy dlatego stworzyliśmy szereg standardów w zakresie prezentowania danych finansowych oraz potencjału marketingowego danego przedsięwzięcia, które muszą być spełnione przez firmy szukające finansowania

tłumaczy Radosław Ziętek.

Crowdcube aktywizuje również potencjalnych i faktycznych inwestorów dając im możliwość kontaktu z przedsiębiorcą i przekazania mu uwag, czy też spostrzeżeń dotyczących jego biznesu. Taki mentoring jest często równie dużo wart, co pozyskany kapitał.

Podobnie, jak w Wielkiej Brytanii, Crowdcube w Polsce już na etapie rejestracji w serwisie zwraca uwagę wszystkim użytkownikom na ryzyko związane z inwestowaniem w spółki. Do końca roku w serwisie obowiazują obniżone stawki za procedury, poprzedzajace zgłoszenie projektu do serwisu.

Zostaw odpowiedź