fbpx

Strategia kreowania wizerunku firmy i marki w internecie w oparciu o profesjonalny blog

Blogi to obecnie nie tylko platformy do pozostawania w kontakcie z przyjaciółmi i dzielenia się historiami z własnego życia osobistego czy zawodowego. Są one również potężnym narzędziem w zbudowaniu profesjonalnego wizerunku firmy i marki w Internecie oraz dotarciu do szerszego kręgu potencjalnych klientów.

Taki odpowiednio zaplanowany i skonstruowany blog pozwoli innym na lepsze zapoznanie się z naszą firmą i zakresem świadczonych usług czy oferowanych produktów. Z biegiem czasu zbuduje także cenne zaufanie opierające się na jakości i poziomie merytorycznym publikowanych przez nas artykułów na blogu, rzetelnym podejściu do zapytań kierowanych do nas poprzez blog czy prezentowanym przez nas zaangażowaniu w dyskusjach toczących się na naszym blogu w sekcji komentarzy.


Pierwsza część artykułu o kreowaniu wizerunku i marki w oparciu o blog. Artykuł pochodzi z miesięcznika Mensis.pl nr 1, Listopad 2011. Autor: Justyna Bizdra.


Aby odnieść zamierzony efekt, taki blog musi jednak spełniać kilka podstawowych kryteriów. Ważnym jest:

  1. Odpowiednie zaplanowanie bloga w zakresie jego struktury, poruszanych tematów, ilości podstron i ich zawartości. Z punktu widzenia użyteczności takiej strony, liczy się przede wszystkim jej prostota, łatwość dotarcia przez odwiedzających bloga do poszukiwanych informacji, intuicyjna nawigacja, a także korzystanie z pewnych przyjętych, już dobrze sprawdzających się w Internecie rozwiązań. Wszystko zgodnie z zasadą „Nie każ mi myśleć” – pogłębioną w książce Steve’a Krug o tym samym tytule.
  2. Blog musi zostać zbudowany w oparciu o domenę, która stanowi własność naszej firmy i działa w oparciu o wykupiony przez nas odpowiedni pakiet hostingowy. Dzięki temu zyskujemy pełną kontrolę nad budowaną przez nas platformą, należy ona do nas, co w dalszej perspektywie czasu oznacza również możliwość sprzedania takiego bloga jako dobrze prosperującego biznesu. W tym zakresie najlepszym rozwiązaniem jest zbudowanie bloga stanowiącego integralną części strony naszej firmy. Link do bloga może wówczas przybrać postać: http://www.nazwastronyfirmowej.pl/blog. Dzięki takiemu rozwiązaniu rosnąca wartość bloga (dzięki publikowanym tam cennym artykułom), będzie bezpośrednio oddziaływała na wartość strony głównej, szczególnie w odniesieniu do jej pozycjonowania się w wyszukiwarkach internetowych.
  3. Publikowane artykuły muszą być powiązane z tematyką biznesu i niszy, w której działa nasza firma. Osoby zainteresowane naszą firmą będą szukały informacji stricte na tematy powiązane z prowadzoną przez nas działalnością. Im bardziej zgłębimy wybraną tematykę, tym bardziej wpłynie to na zbudowanie i ugruntowanie naszej ekspertyzy w danej dziedzinie.
  4. Publikowane artykuły muszą być źródłem przydatnych informacji i dostarczać rozwiązania na nurtujące innych kwestie dotyczące niszy, w której działa nasza firma. Jest to warunek niezbędny dla wzbudzenia zainteresowania innych i zdobycia wiernych czytelników. Szukając informacji w Internecie w większości przypadków szukamy rozwiązań dla problemów, które nas spotykają. Im cenniejsze i wartościowe porady znajdziemy w tym temacie, tym bardziej chcemy powracać do miejsca, w którym je znaleźliśmy. Tym chętniej skorzystamy również z produktów i usług takiej znającej się na rzeczy, rzetelnej firmy.
  5. Artykuły powinny być publikowane z określoną częstotliwością, np. co najmniej 4 razy w miesiącu. I częściej, tym lepiej. Gwarantuje to skłonność innych do częstego powracania do naszego bloga, celem uzyskania większej ilości przydatnych informacji. Skłania to również do subskrypcji naszego bloga i dzielenia się jego adresem URL w różnych miejscach w Internecie.

 

1 komentarz

  1. Mateusz 25-05-2012

Zostaw odpowiedź