fbpx

Strona mobilna drogą do klienta zamożnego lub młodego

Taki wniosek płynie z przedstawionych przez dom mediowy MEC badań wykonanych metodą CAWI na zacnej próbie 2259 internautów, ale niestety w wieku już powyżej 14 lat.

52% internautów z wyżej przebadanych internautów potwierdziło, że korzysta ze smartfonów i jest to odsetek zbliżony do ubiegłorocznego badania.

Najwięcej ze smartfonów korzystają młodzi, czyli w badaniu osoby w wieku 15-29 lat. Trzeba przy tym jasno zaznaczyć, że gorzej przedziału wiekowego nie da się dobrać, ponieważ w przypadku osób powyżej 18 lub 24 lat mamy zdecydowanie większą pewność, co do uzyskiwania jakichkolwiek dochodów.

 

Wśród osób ze wspomnianego wyżej progu wiekowego 15-29 aż 63% zadeklarowało, że korzysta ze smartfonów. Jeśli celujemy do klienta w tym wieku aplikacja lub mobilna strona zdają się być koniecznością.

 

Niemniej wysoką popularnością cieszą się smartfony wśród mieszkańców dużych miast – według wyników badania 60% obywateli miast powyżej 0.5 miliona mieszkańców korzysta ze smartfonów. Z tego wniosek, że niekorzystać w dużym mieście z usług geolokalizacyjnego marketingu to grzech.

 

W końcu 66% osób o dochodach powyżej 5000 pln na gospodarstwo domowe także deklaruje, że korzysta ze smartfona. Stąd kolejny wniosek, że strona mobilna może być prostem sposobem na zwiększenie obrotów sklepu internetowego. Trzeba przy tym zwrócić uwagę, że zakupy przez internet są popularniejsze wśród osób powyżej 30 roku życia (13% vs 9% wśród osób młodszych).

 

Szczególnie popularny wśród starszych smartfoniarzy (30+) jest korzystanie z mobilnych wersji porównywarek cenowych – czyni tak blisko co piąty respondent badania zleconego przez dom mediowy MEC.

 

Zostaw odpowiedź