fbpx

Na jakie strony www zaglądają polscy przedsiębiorcy?

Tego możemy dowiedzieć się jak zwykle tylko z badania Gemiusa (gemius.pl), którego fragmenty prezentujemy poniżej.

 

Czy właściciele przedsiębiorstw różnią się od przeciętnego Internauty? A jeśli tak, to czym? Najłatwiej jest to sprawdzić analizując strony, które odwiedzają. Przy czym trzeba zacząć od tego, że odstępstwa jakie zaobserwował Gemius są niewielkie – raptem co dziesiąty (i rzadziej) przedsiębiorca odwiedzał specyficzne dla swojego „zawodu” strony www.

Jeśli zaś już to czynił to wybierał przede wszystkim trzy strony:

  • Komunikaty.pl – portal, który należy do Grupy Agora i agreguje przetargi, licytacje oraz zamówienia publiczne.
  • Epodatnik.pl – płatny portal, którego wydawcą jest kancelaria prawnicza, która wspiera księgowych
  • Furgonetka.pl – broker kurierski

Co ciekawe, w zestawieniu TOP 10 nie znalazł się inny broker kurierski, co sugeruje, że Furgonetka.pl może być największym tego typu portalem w Polsce. Wśród popularnych stron znalazły się jeszcze:

  • Czasopismaksiegowych.pl – portal o charakterze podobnym jak epodatnik.pl
  • Waluty.com.pl – jak sama nazwa wskazuje, strona zajmuje się wymianą walutową.
  • Gazetapodatkowa.pl – podobnie jak epodatnik.pl oraz czasopismaksiegowych.pl

Ponadto, przedsiębiorcy to także ludzie, dlatego interesują się piłką nożną i fotografią oraz lubią robić zakupy internetowe, co widać na poniższym wykresie.

2016_07_18_Przedsiebiorcy

Dla kogo powyższe informacje mogą być cenne? Przede wszystkim dla reklamodawców, którzy celują w rynek B2B. Jak wiadomo, zakup powierzchni reklamowych bezpośrednio od wydawców może nieść za sobą dość wyraźne oszczędności, w stosunku do korzystania z gotowych systemów w tzw modelu programmatic.

Źródło: Badanie rankingu TOP10 stron WWW od Gemius/PBI za maj 2016 roku.

Zostaw odpowiedź