fbpx

StyleSnap – Amazon znajdzie cenę na ubrania z Twojego zdjęcia

Branża e-commerce skręca w stronę coraz lepszego rozpoznawania obrazów i tym samym ułatwiania zakupów.

Podczas gdy Google testuje w Polsce Lens, które pozwala rozpoznawać co takiego znajduje się w otaczającym nas świecie, Amazon woli od razu przekuwać swoje inwestycje w biznes. Stąd propozycja nowe aplikacji StyleSnap.

Jej zadanie polega na przeanalizowaniu zdjęcia ubrań, które zrobimy i odnalezieniu podobnych lub takich samych w ofercie Amazona. Jak twierdzi Amazon algorytm jest szalenie inteligentny – nie tylko poznaje krój i kolor ubrań, ale także bierze pod uwagę markę, cenę i recenzje klientów, tak aby doradzić pytającemu jak najlepiej. Póki co, aplikacja nie jest dostępna w polskim sklepie Google.

Jak nie trudno się domyślić StyleSnap nie przypadkiem nawiązuje do nazwy Snapchat. A to dlatego, że Amazon już jakiś czas temu zawiązał współpracę z młodzieżową aplikacją. W jej ramach oferował możliwość rozpoznawania ubrań i nakładał na obraz informacje na temat oferty produktu w swoim portalu. A przy tym dorzucał parametry takie jak cena, dostępność czy średnia ocena.

Teraz już wiadomo, że Amazon uczynił ze Snapchata swoje pole doświadczalne. Każda sztuczna inteligencja potrzebuje olbrzymich ilości danych. Użytkownicy Snapchata dostarczyli więc big data do eksperymentu Amazona, który okazał się na tyle pomyślny, że przechodzi w projekt biznesowy. Czy będzie on udany? Czas pokaże. Konsumenci z jednej strony lubią wygodę, ale z drugiej, są w stanie przyswoić tylko ograniczoną liczbę nowinek, zaś szum informacyjny w e-commerce rośnie z każdym dniem.

Snapchat rozpozna produkt ze zdjęcia i poda cenę z Amazona!

Zostaw odpowiedź