fbpx
Sukces e-mail marketingu

Sukces e-mail marketingu

W świecie e-marketingu uważa się, że e-mail jest jednym z najefektywniejszych sposobów komunikacji marketingowej w internecie, pozwalajacy wygenerować pokaźne przychody przy bardzo niskich kosztach.


Artykuł pochodzi z miesięcznika Mensis.pl 1/2011, autor: Natalia Szwarc.


E-mail marketing – narzędzie tanie i skuteczne

Poczta elektroniczna pozwala na utrzymanie stałego kontaktu z odbiorcami, budowę PR i oczywiście sprzedaż. Tylko jedna wiadomość e-mail potrafi wygenerować pokaźne przychody przy jednocześnie bardzo niskich kosztach, dzięki czemu zyski mogą być naprawdę spore. Według badań Direct Marketing Association zwrot może wynieść nawet 1:43. Ci, którzy prawidłowo stosują e-mail marketing, wiedzą, że to prawda.

Tajemnice sukcesu e-mail marketingu

Co jest źródłem tak dużej siły tego, wydawałoby się, prostego narzędzia? Po pierwsze, jest to narzędzie bezpośredniego oddziaływania –trafia dokładnie do konkretnego odbiorcy z konkretną propozycją, a nie jak np. spot reklamowy trafiający do całej masy różnych ludzi. Po drugie, wykreowanie masowej kampanii i jej przeprowadzenie może być wykonane w bardzo krótkim czasie, nawet w ciągu kilkunastu (kilkudziesięciu) minut. Po trzecie, umożliwia natychmiastową reakcję odbiorcy.

Najważniejsze funkcje mailingu marketingu

Musisz wiedzieć, że decydując się na marketing mailingowy, stawiasz przed sobą dwa zadania. Pierwsze z nich to (z)budowanie odpowiedniej bazy adresowej (listy mailingowej), drugie to zarządzanie nią i kapitalizacja. Na czym dokładniej to polega? O tym w kolejnych artykułach o e-mail marketingu.


Artykuł pochodzi z miesięcznika Mensis.pl 1/2011, autor: Natalia Szwarc.

Zamów drukowany Mensis.pl lub czytaj darmowe fragmenty online:


 

Zostaw odpowiedź