fbpx

Szablon aukcji Allegro cz. 4

Co jeszcze może zrobić sprzedawca internetowy, aby jego oferta cieszyła się dużym zainteresowaniem wśród kupujących?

Istotą motywowania do działania jest ograniczanie dodatkowych korzyści i bonusów, ograniczanie oferty w czasie, tudzież dostępnej ilości.


Ostatnia część artykułu o składowych skutecznych ofert Allegro nazywanych często szablonami aukcji. Pierwszą część znajdziesz tutaj >>>


 

6. Elementy motywujące do działania

Już dziś można spotkać w listach ofertowych na „aukcjach” następujące zapisy: „Ilość egzemplarzy ograniczona, jedynie 7 zestawów w tak atrakcyjnej cenie”, „Kupując ten produkt, otrzymasz 50% rabatu na inny wybrany przedmiot w naszej ofercie”, „Aukcje zakończę przed czasem, dlatego radzę nie czekać do ostatniej chwili” itp. O ile ostatni z przytoczonych cytatów stawia sprzedawcę w mało komfortowej sytuacji (złamanie regulaminu Allegro), o tyle poprzednie są całkiem sensowną próbą wywierania wpływu na potencjalnego nabywcę w celu szybkiego sfinalizowania transakcji.

7. Wykorzystanie potencjału oferty cieszącej się powodzeniem

Jak widać na powyższym obrazku, elementy motywowania klienta do akcji mogą być jednocześnie czynnikiem generującym kolejne transakcje z raz pozyskanym kontrahentem. Dziś już nie tylko dobrze zaprezentowany cross-selling i up-selling (na przykład „Zobacz inne nasze aukcje”), lecz także wykorzystanie potencjału aukcji cieszących się powodzeniem stają się trendem wśród świadomych e-sprzedawców. Przez dodawanie komentarzy pod „aukcją” cieszącą się dużym zainteresowaniem można wywołać w potencjalnych klientach dodatkowe emocje, a tym samym zwiększać sprzedaż. W tym celu wraz z finałem „aukcji” kończącej się sprzedażą warto przekierować ruch na kolejną „korzystniejszą” dla klienta superofertę i „zapętlić” raz wykreowany sukces.

Przykładem może być „aukcja”, która w ciągu ostatnich 12 dni grudnia zapewniła sprzedawcy przychody przekraczające pół miliona złotych przy 400 sprzedanych egzemplarzach notebooków. Ów sprzedawca wiedział, że oferta, która była wyświetlana ponad 2000 razy dziennie, ma ogromny potencjał do pozyskania dziesiątków kolejnych nabywców na tej i innych aukcjach, i umiejętnie podgrzewał atmosferę (dodając dodatkowe informacje pod opisem) i przekierowując ruch na inne oferty.

 

8. I najważniejsze – obsługa klienta. Nawet najbardziej dopracowana oferta sprzedażowa może stracić na skuteczności w obliczu takich komentarzy:

Jeśli kiedykolwiek myślałeś, że obsługa klienta jest nieistotna w e-handlu, to raz jeszcze zweryfikuj swoje podejście do biznesu, bo hasło z przytoczonego komentarza: „…ostrzelam wszystkich…” może przydarzyć się każdemu, kto nie dba o partnera biznesowego należycie. W obliczu dużych korporacji zagarniających rynek mały przedsiębiorca może, a nawet powinien włączyć do swojej strategii marketingowej idealną obsługę klienta, która jest jednym z najważniejszych elementów przewagi konkurencyjnej małych i specjalistycznych biznesów.

 


Artykuł pochodzi z miesięcznika Mensis.pl nr 3 styczeń 2012. Autor: Krzysztof Rdzeń
Jest to ostatni z cyklu artykułów o ofertach sprzedażowych allegro


2 komentarze

  1. Maria 05-05-2012
    • Krzysztof Rdzeń 06-05-2012

Zostaw odpowiedź