fbpx

Szablon aukcji Allegro cz. 3

Poza opisem przedmiotu sprzedaży nabywca zawsze zwróci uwagę na wiarygodność potencjalnego kontrahenta. Oczywiście podstawowym źródłem weryfikacji allegrowych sprzedawców jest system komentarzy.

Jednak równie ważne dla interesanta (choć nie zawsze jest tego świadom) są składowe strony ofertowej determinujące wzbudzenie zaufania kupujących do e-sprzedawców.


Trzecia część artykułu o składowych skutecznych ofert Allegro nazywanych często szablonami aukcji. Pierwszą część znajdziesz tutaj >>>


 

5. Wiarygodność.

Legalnie działająca firma

Zdania typu: „Jesteśmy legalnie działającą firmą, a na zakupiony towar zawsze wystawiamy paragon lub fakturę VAT” można spotkać na wielu „aukcjach”. Wygląda na to, że sama ikona „teczki”, którą Allegro przypina firmom, nie przemawia do potencjalnego klienta tak jak kilka zdań uwiarygodniających pochodzenie sprzedawcy. Kolejne atuty to zdjęcia siedziby firmy, punktów sprzedaży i sprzedawanych produktów „leżakujących” na sklepowych półkach.

 

Eksponowanie danych kontaktowych

Bardzo ważny element, na który zwraca uwagę wielu kupujących. Niestety prezentacja danych kontaktowych jest często rozbieżna z drożnością oferowanych kanałów kontaktu. Możliwości kontaktu warto przedstawić w kilku miejscach oferty – w zależności od jej długości – minimum na początku i na zakończenie treści sprzedażowej. Istotnym, ale często pomijanym drobiazgiem jest zakomunikowanie klientowi spraw, w jakich może kontaktować się ze sprzedawcą (zakup, obsługa zamówień, gwarancje i zwroty, chęć poznania szczegółów technicznych itp.). Ciekawym doświadczeniem może być wyeksponowanie hasła: „darmowe doradztwo 24 h – zadzwoń” – polecam, jeśli ktoś poszukuje nocnych wrażeń telefonicznych.

 

Komentarze i rekomendacje, a także przykładowe realizacje w przypadku firm usługowych – to kolejny fragment skutecznego zwiększania konwersji strony sprzedażowej na Allegro. I choć każdy kupujący ma dostęp do oceny sprzedających, umiejscowienie kilku pozytywnych komentarzy na stronie „aukcji” daje konsumentom wygodę. Skany rekomendacji to – w dobie natłoku wątpliwej jakości usługodawców – kolejny czynnik sukcesu. Warto prezentować też posiadane certyfikaty, wyróżnienia czy przywileje partnerskie.

 

Formy płatności i dostawa towaru. Nieodzowny element skutecznej oferty. Udostępnianie wielu form płatności to nie tylko wiarygodność, lecz także wygoda dla potencjalnego nabywcy. Identyfikacja sprzedawcy ze znanymi markami (logo banków, systemów ratalnych itp.) oraz oferowanie płatności ratalnej to kolejna składowa bezpośrednio podnosząca zysk netto sprzedawcy. Pożądane przez klienta formy dostawy towaru to z kolei jeden z czynników krytycznych determinujących ostateczny zakup. I choć zdania co do oferowania płatności przy odbiorze są podzielone (klient bierze od sprzedawcy nieoprocentowany kredyt), to istnieje wiele e-sklepów, które rezygnując z tej formy płatności, zredukowałyby swoje przychody nawet o połowę.

 

Dlaczego my? Twarz firmy lub historia znanej marki, czyli „dlaczego warto nam zaufać?”. W sytuacji gdy jesteśmy rozpoznawalną marką lub osobowością, przedstawienie swoich zasług i osiągnięć skutecznie eliminuje bariery zakupowe klientów. Takie uwiarygodnienie sprzedawcy jest ściśle powiązane z realizowaniem strategii eksperckiej, która także na aukcjach przynosi zaskakująco dobre rezultaty.

 


Artykuł pochodzi z miesięcznika Mensis.pl nr 3 styczeń 2012. Autor: Krzysztof Rdzeń
Jest to trzeci z cyklu artykułów o ofertach sprzedażowych allegro


Zostaw odpowiedź