fbpx

Szablon aukcji Allegro cz. 2

O prawidłowym opisie można napisać wiele, można mówić o wpływie części opisowej na emocje konsumentów, które odpowiednio poruszone (za sprawą przemawiania do wyobraźni klienta) stają się główną składową decyzji zakupowych


Druga część artykułu o składowych skutecznych ofert Allegro nazywanych często szablonami aukcji. Pierwszą część znajdziesz tutaj >>>


4. Opis przedmiotu sprzedaży.

Specyfikacja techniczna. Mówiąc o opisie przedmiotu, należy spojrzeć szerzej na różnorodne typy osobowości reprezentowane przez konsumentów. Wśród nich znajdziemy nie tylko klientów spontanicznych podejmujących szybkie i emocjonalne decyzje, lecz także nabywców racjonalnych, którzy metodycznie podchodzą do zakupów. Drugi typ odbiorcy często poszukuje dobrze przygotowanej specyfikacji technicznej. Jednak owa specyfikacja nie powinna być zlepkiem symboli zrozumiałych jedynie dla inżyniera produkcji danej partii towaru, lecz przede wszystkim powinna komunikować zainteresowanemu zalety i korzyści, których doświadczy, gdy już weźmie w posiadanie sprzęt okraszony daną symboliką. (Odsyłam do pierwszego numeru „Mensis.pl” i artykułu Piotra Kochanka pt. „Dlaczego klient nie korzysta z Twojej oferty?” w celu zrozumienia różnicy pomiędzy specyfikacją techniczną a ofertą techniczną przyjazną dla klienta).

Wizualizacja produktu. Kolejnym niezmiernie ważnym elementem części opisującej przedmiot sprzedaży jest wizualizacja produktu. Jako że internauta ma ograniczone możliwości doświadczania interesujących go produktów, a głównym zmysłem, którym przyjmuje e-ofertę, jest wzrok, należy zrobić wszystko, by ów wzrok „obsłużyć” na wysokim poziomie. Wizualizacja oferty zarówno w postaci dużych zdjęć produktów, jak i zdjęć typu 360 stopni, a także filmy prezentujące zastosowanie czy wygląd produktu – to elementy bezpośrednio przekładające się na wyższe konwersje.

Unikalne cechy oferty. Jeden z kluczowych elementów motywujących konsumenta do zakupu. Jeśli w grę wchodzi wybór identycznego produktu spomiędzy dziesięciu ofert sprzedawców, nabywca z dużym prawdopodobieństwem postawi na najbardziej wiarygodnego kontrahenta lub na tego, który zaoferuje najniższą cenę. W chwili gdy oferta allegrowicza jest wiarygodna i wyposażona w unikalne cechy atrakcyjne dla odbiorcy, czynnik ceny w wielu przypadkach będzie miał marginalny wpływ na ostateczny zakup.

Indywidualna cecha oferty to nie tylko dodatkowe bonusy, gratisy i niespodzianki (choć to bardzo istotne), lecz także dłuższa gwarancja, wygodniejsza gwarancja typu door-to-door, a nawet możliwość przetestowania towaru w określonym czasie, otrzymania dodatkowego oprogramowania, usługi czy wiedzy. Elementy edukujące konsumenta, darmowe poradniki na temat obsługi, eksploatacji czy zastosowania oferowanego sprzętu przekładają się na wyróżnienie sprzedawcy i jego oferty na tle propozycji konkurencyjnych.

Odwracanie ryzyka, tj. dłuższa gwarancja satysfakcji, polegająca na możliwości zwrotu towaru bez podawania przyczyny w określonym czasie. Również eksponowanie obowiązku każdego sprzedawcy internetowego, czyli możliwości zwrotu towaru w terminie 10 dni bez podania przyczyny, jest czynnikiem, który upewni interesanta w decyzji zakupowej. Innym elementem, którym warto zachęcić konsumenta do zakupu, jest program ochrony kupujących. Odpowiednia prezentacja logo programu w treści oferty wpłynie na zwiększone zaufanie potencjalnego nabywcy.

Elementy marketingu porównawczego. Technika coraz częściej wykorzystywana wśród wyedukowanych marketingowo sprzedawców Allegro, oferujących produkty markowe i legalne. Na wielu aukcjach daje się zauważyć „wybrzmiewające” czerwoną czcionką slogany: „nie zawyżamy kosztów transportu”, „nasze produkty pochodzą z legalnej polskiej dystrybucji i objęte są gwarancją na terenie Polski”, „oferowany towar jest dostosowany do polskiego źródła zasilania, nie musisz dokupywać przejściówek jak u konkurencji” itd. Część sprzedawców idzie o krok dalej i decyduje się sprawdzić „podejrzany” towar konkurencji na własnej skórze, a następnie swoje spostrzeżenia przedstawia zainteresowanym jak na zdjęciu poniżej. Efekty? 46 sprzedaży oryginalnego produktu w cenie 94 zł przy 14 sprzedanych przez konkurencję produktach w cenie 29 zł, w czasie 7 dni.


Artykuł pochodzi z miesięcznika Mensis.pl nr 3 styczeń 2012. Autor: Krzysztof Rdzeń
Jest to drugi z cyklu artykułów o szablonach aukcji Allegro


Zostaw odpowiedź